
Integrera användarvänliga webbformulär till Pipedrive CRM
Ibland finns dock behovet av mer sofistikerade webbformulär. Att utifrån ett svar på en tidigare fråga hoppa till olika avsnitt i formuläret. Kanske behöver personen laddar upp filer? Då kan du använda Typeform.

Två funktioner blir en för effektivare mötesbokningar
Nu har Pipedrive förbättrat den funktionen ytterligare då du nu direkt kan boka ett online-möte i Zoom samtidigt som du ger alternativa mötesdatum. Detta fick du tidigare göra i två steg, första boka mötet, sedan skicka möteslänken när mötet var bokat, nu sker allt direkt.

Håll effektiva online-möten med Zoom eller Teams
Både Zoom och Teams är online-mötesverktyg som innehåller en hel del viktiga funktioner som dela skärm, dela in deltagare i grupprum och göra omröstningar. Däremot saknas funktioner som att förbereda en mötesstruktur som hjälper mötesledaren att strukturera och genomföra mötet på ett professionellt sätt. Men det finns en lösning!

Vilka är våra 3 drivkrafter?
Vilka olika drivkrafter har vi individer? Varför behöver jag veta det som säljare och försäljningschef? Det handlar mycket om hur jag bör kommunicera med mina prospekts och kunder. Det kan handla om hur jag formulerar mina mejl, hur jag utrycker mig under mina presentationer, vilka frågor jag ställer under kundmötet och hur jag coachar säljare på bästa sätt.

Lider du av säljhinder?
Jag träffar en del företagare och säljare som ogillar att ringa “kalla samtal”. När jag borrar lite djupare i orsaken så framkommer det ofta att de inte har så stor erfarenhet av det. Alltså är det mentala spöken, deras tankar om “kalla samtal” som skapar olustkänslor som sedan påverkar dem genom att de undviker att ringa. Här kan du läsa om tolv olika typer av säljhinder.

Är ni under utveckling eller avveckling?
För att fortsätta vara relevanta som både arbetsgivare och leverantör så måste vi ständigt utvecklas. Ni kanske har hört uttrycket: -”det har aldrig tidigare gått så fort som idag”. I en värld där omgivningen förändras så kan det vara förödande att hålla fast vid ”något som tidigare varit”.

Receptet - Vinn fler affärer, snabbare!
Jag beskriver hur jag använder sex digitala verktyg där jag har ett partnerskap vilket innebär att jag kan erbjuda Vojigos kunder samma nytta som jag själv upplever. Det centrala systemet är Pipedrive och övriga verktyg har bra integrationer till Pipedrive.

Sanning eller konsekvens?
För mig är bland det viktigaste att bygga förtroliga relationer med mina prospekt och kunder. Att de ska kunna lita på mig som problemlösare och strategisk rådgivare. Att uppleva mig som rak, öppen, ärlig och trovärdig. Men så agerar inte alla…

Spara tid när du ska mejla dina kunder eller prospekts
Vem har inte letat bland gamla mejl för att kopiera texten och sedan byta ut viss information så mejlet blir anpassat för den nya mottagaren. Det har i alla fall jag gjort. Men inte längre!

Har du tröttnat på att hitta ett mötesdatum som passar alla?
Vem har inte mejlat och försökt hitta en mötestid som passar båda parter? Oftast går det några vändor fram och tillbaka innan det är klart. Tar en del onödig tid, ett rent slöseri skulle jag säga. Men det finns en lösning!

Hur låter ditt varumärke?
Och hur bygger man ett starkt varumärke? Jo, med känslor. Den mer primitiva ”känslohjärnan” vinner nästan varje gång över den evolutionärt nyare ”tankehjärnan” när det kommer till beslutsfattande.

Leadfeeder nu integrerad i Pipedrive
Förr kunde företag besöka din webbplats anonymt. Med Pipedrives Webbesökare (Web Visitors) kan du nu se vilka organisationer som besöker din sida, hur de hittade dig och vad som engagerade dem.

Dags att presentera en ny spännande partner, Idiligo
Ett mål jag har för att ta in en ny partner är att effektivisera vardagen för Vojigo (mig själv) samt kunna erbjuda samma nytta för mina kunder med tillägget att jag kan erbjuda ett mervärde till produkterna. Idag är det dags att presentera min åttonde partner Idiligo. Jag är deras enda certifierade partner i Sverige.

Konsultrollen - vad innefattar den?
Jag har arbetat i konsultbranschen i över 10 år, som regionchef i två företag och nu som konsult på Vojigo. Det är något speciellt att vara konsult, att vara kundernas problemlösare och strategiska rådgivare. Jag googlade på konsultrollen och hittade bland annat följande: 5 personliga egenskaper som passar en konsult.

Vad är en timme värd?
Vad kostar du per timme? Den frågan får jag ibland. Men är den frågan relevant?

Hur involvera ALLA medarbetare i företagets försäljning?
Jag träffar många företag som klagar över att personalen inte engagerar sig i att hitta nya affärsmöjligheter. Men har de fått rätt förutsättningar?

Vojigo firar 4 år i december
Jag hade en dröm när jag startade Vojigo, resan är påbörjad och nu tar jag sikte på nästa etapp och ska se till att ha riktigt kul under 2021 och samtidigt hjälpa säljorganisationer och säljare att nå sin fulla potential.

Dags att ta fram en säljplanering för 2021
”Om du inte vet vart du ska så spelar det inte heller någon roll vilken väg du tar.” Betydelsen av att vara tydlig och konkret när det gäller målen för en säljorganisation kan inte underskattas. Men hur gör man då?

Ifyllda webbformulär skapar nya affärsmöjligheter i Pipedrive
Använder ni formulär på era webbsidor? Inte ovanligt att man då får ett e-postmeddelande då det är ifyllt, men vad händer sedan? Han man otur måste man manuellt mata in uppgifterna i sitt CRM, men inte om man använder Pipedrive och Pipedrives formulär.

Skicka personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt
Med Klenty kan säljare skicka mycket personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt genom att skapa olika sekvenser av e-postmeddelanden för olika ändamål.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 111
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 67
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 8
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7