Håll effektiva online-möten med Zoom eller Teams
Digitalisering, Personlig effektivitet Torbjörn Johansson Digitalisering, Personlig effektivitet Torbjörn Johansson

Håll effektiva online-möten med Zoom eller Teams

Både Zoom och Teams är online-mötesverktyg som innehåller en hel del viktiga funktioner som dela skärm, dela in deltagare i grupprum och göra omröstningar. Däremot saknas funktioner som att förbereda en mötesstruktur som hjälper mötesledaren att strukturera och genomföra mötet på ett professionellt sätt. Men det finns en lösning!

Läs mer
Vilka är våra 3 drivkrafter?
Personlig effektivitet, Förändringsledning Torbjörn Johansson Personlig effektivitet, Förändringsledning Torbjörn Johansson

Vilka är våra 3 drivkrafter?

Vilka olika drivkrafter har vi individer? Varför behöver jag veta det som säljare och försäljningschef? Det handlar mycket om hur jag bör kommunicera med mina prospekts och kunder. Det kan handla om hur jag formulerar mina mejl, hur jag utrycker mig under mina presentationer, vilka frågor jag ställer under kundmötet och hur jag coachar säljare på bästa sätt.

Läs mer
Lider du av säljhinder?

Lider du av säljhinder?

Jag träffar en del företagare och säljare som ogillar att ringa “kalla samtal”. När jag borrar lite djupare i orsaken så framkommer det ofta att de inte har så stor erfarenhet av det. Alltså är det mentala spöken, deras tankar om “kalla samtal” som skapar olustkänslor som sedan påverkar dem genom att de undviker att ringa. Här kan du läsa om tolv olika typer av säljhinder.

Läs mer
Är ni under utveckling eller avveckling?
Torbjörn Johansson Torbjörn Johansson

Är ni under utveckling eller avveckling?

För att fortsätta vara relevanta som både arbetsgivare och leverantör så måste vi ständigt utvecklas. Ni kanske har hört uttrycket: -”det har aldrig tidigare gått så fort som idag”. I en värld där omgivningen förändras så kan det vara förödande att hålla fast vid ”något som tidigare varit”.

Läs mer
Sanning eller konsekvens?
Kundmötet, Säljkultur Torbjörn Johansson Kundmötet, Säljkultur Torbjörn Johansson

Sanning eller konsekvens?

För mig är bland det viktigaste att bygga förtroliga relationer med mina prospekt och kunder. Att de ska kunna lita på mig som problemlösare och strategisk rådgivare. Att uppleva mig som rak, öppen, ärlig och trovärdig. Men så agerar inte alla…

Läs mer
Dags att presentera en ny spännande partner, Idiligo
Digitalisering, Försäljningsprocesser, Kundmötet Torbjörn Johansson Digitalisering, Försäljningsprocesser, Kundmötet Torbjörn Johansson

Dags att presentera en ny spännande partner, Idiligo

Ett mål jag har för att ta in en ny partner är att effektivisera vardagen för Vojigo (mig själv) samt kunna erbjuda samma nytta för mina kunder med tillägget att jag kan erbjuda ett mervärde till produkterna. Idag är det dags att presentera min åttonde partner Idiligo. Jag är deras enda certifierade partner i Sverige.

Läs mer
Konsultrollen - vad innefattar den?
Hitta affärsmöjligheter, Kundmötet Torbjörn Johansson Hitta affärsmöjligheter, Kundmötet Torbjörn Johansson

Konsultrollen - vad innefattar den?

Jag har arbetat i konsultbranschen i över 10 år, som regionchef i två företag och nu som konsult på Vojigo. Det är något speciellt att vara konsult, att vara kundernas problemlösare och strategiska rådgivare. Jag googlade på konsultrollen och hittade bland annat följande: 5 personliga egenskaper som passar en konsult.

Läs mer
Vojigo firar 4 år i december
Torbjörn Johansson Torbjörn Johansson

Vojigo firar 4 år i december

Jag hade en dröm när jag startade Vojigo, resan är påbörjad och nu tar jag sikte på nästa etapp och ska se till att ha riktigt kul under 2021 och samtidigt hjälpa säljorganisationer och säljare att nå sin fulla potential.

Läs mer