Kundanpassade säljprocesser och moderna digitala verktyg
16 vanliga problem som vi hjälper dig att att åtgärda
Pipeline är statisk eller innehåller kalla affärsmöjligheter
Lågt CRM användande
Prognosdata uppdateras endast före säljmöten
Man tittar på samma affärsmöjligheter om och om igen
Ingen tydlig säljprocessen eller processen följs inte
Ingen brådska/angelägenhet inom säljorganisationen
Förväntade avslut skjuts upp - månad efter månad
Sannolikheter baseras på magkänsla
Vissa affärsmöjligheter borde ha raderats (obsolita)
Brist på affärsutveckling - kortsiktigt tänkande
Låg motivation inom säljkåren
Fördröjd återkoppling och tillfredsställelse (månader)
Konstant diskussion om aktivitetsnyckeltal
Anarki i säljorganisationen, alla arbetar olika
Vi vet faktiskt inte om vi var framgångsrika förra månaden
Avsaknad av effektiva digitala säljverktyg
BLI FRAMGÅNGSRIK SÄLJARE MED RÄTT FÖRUTSÄTTNINGAR
Vi har tagit fram en snabbtest för att undersöka om säljarna har rätt förutsättningar för att lyckas. Har säljorganisationen en infrastruktur som möjliggör att säljarna kan nå sin fulla potential?
Gör snabbtestet nu och efteråt får du tips på åtgärder utifrån resultatet i snabbtestet.
Vi arbetar tillsammans med våra kunder...
Att arbeta både med ett företags STRUKTUR och KULTUR är avgörande för att få till ett bestående resultat. Aktiv förändringsledning är en viktig komponent i allt det vi gör.
Vårt erbjudande
Omvärlden förändras allt snabbare och därför behöver både individer och organisationer vässa sin förmåga, med andra ord träna regelbundet för att inte tappa konkurrensfördelar.
Vårt erbjudande bygger på ett beprövat förbättringsarbete, PDCA. PDCA står för Plan (planera), Do (Genomföra), Check (Kontrollera) och Act (Agera). Det är en enkel och populär metod som ursprungligen togs fram för att analysera och utveckla processer, men som har kommit att tillämpas inom många andra områden.