Nya Zapier AI tjänster löser problem effektivt

Nya AI tjänster löser problem

Jag har under många år använt Zapier för att integrera olika applikationer med varandra. I Zapier kan man också formatera om data på ett effektivt sätt. Nu stötte jag på ett problem där jag inte hittade någon lösning.

Därför kontaktade jag Zapier support.

 

Mitt dilemma var följande

På något konstigt sätt så hade det smugit sig in några komman för mycket i ett Pipedrive multival-fält. Antingen så kunde strängen i Zapier börja med ett komma (,123,135) eller så kunde det vara två komman efter varandra (123,,135). Det som hände då jag lade till ett nytt värde var att jag fick ett felmeddelande som klagade på dessa ogiltiga komman. Alltså behövde jag hitta ett sätt att ta bort de felaktiga komman innan jag skickade tillbaka fältet till Pipedrive. Tipset jag fick av Zapier support var att använda den nya AI funktionen.

1. Börja med att välja rätt Zap.

Välj rätt Zap.

2. Definiera vilket data du vill använda som Input. I mitt fall var det Pipedrive fältet (men inte i detta exempel). Därefter trycker du på knappen “Generate with AI

Definiera indata.

3. Skriv in med text vad du vill ska hända i AI prompten.

Zapier AI prompten.

4. Kolla att allt ser rätt ut.

AI koden genererad.

5. Testa nu att du får förväntat resultat. Input datat som var (,123,,234,345) är nu (123,234,345), precis enligt önskemål.

Detta var den enda lösningen som fanns för att lösa mitt problem och med detta resultatet så behövs det inget annat sätt. Tack Zapier support!

 

Vi du veta mer om Zapier och dess funktionalitet? Skicka mig då ett mejl till tojo@vojigo.se eller varför inte boka ett möte med mig här >>.

 
Med säljträning händer det!
— Torbjörn @vojigo