Förvandla din e-postsignatur till ett kraftfullt varumärkesverktyg
Anta följande scenario:
Era säljare ska ut på en branschmässa om fyra veckor och ni vill lägga till en banner under fyra veckor i säljarnas e-postsignaturer. Ni använder Microsoft 365 eller Google Workplace och något CRM verktyg. Någon på företaget tar fram bannern som sedan mejlas ut till alla säljarna som manuellt ändrar signaturen i Outlook, GSuite och CRM verktyget. När mässan är över måste alla säljarna komma ihåg att ta bort bannern. Hur ofta händer inte det att gamla banners ligger kvar?
Är ni less på att klippa och klistra e-postsignaturer mellan olika applikationer och aldrig få fonter och färger att stämma med grafiska profilen? Är ni dessutom flera personer som sitter och gör samma sak så är det nog slöseri med tid, eller? Ni vill hellre prata med kunder än jobba med administration.
Nu finns det en lösning och den heter Signitic.
Vad är Signitic?
Signitic låter dig skapa och hantera alla ditt företags e-postsignaturer via ett centraliserat, helt integrerat gränssnitt. Introduktion av nya medarbetare automatiseras med hjälp av data från ditt Microsoft- eller Google Workplace konto.
Så fort dina nyanställda anländer kommer de automatiskt att ha en signatur som representerar ditt företags grafiska profil.
Genom att använda kommunikationsbanners kan du dela anpassat innehåll med rätt målgrupp. Signitic har en direktintegration med Canva där du kan bygga snygga GIF banners.
Det finns en direktintegration till Pipedrive vilket innebär att så fort en signatur distribueras så skickas den över till Pipedrive automatiskt och byter ut den föregående signaturen.
Säg adjö till dina gamla visitkort genom att automatiskt generera digitala visitkort (med QR-kod) som kan delas när som helst med en enkel gest.
Signatur i Signitic.
Digitalt visitkort i Signitic.
Nedan ser du en video som visar hur enkelt det är att jobba i Signitic (drygt 1 minut).
Signitics funktioner
Det finns flera sätt att skapa en signatur i Signitic, dessa är:
Välj bland färdiga mallar
Eller skapa en ny signatur från grunden genom att designa från malleditorn.
Med grupperingsfunktionen kan du definiera olika signaturer för olika avdelningar, underbolag och kontor i olika länder.
Du kan definiera hur många signaturer och grupper du vill och använda dem närhelst du behöver.
Med schemaläggningsfunktionen kan du skapa signaturer som kommer att vara aktiva för specifika tidsperioder som företagsjubileum, kampanjer och helgdagar.
Du kan skilja på de externa och interna mottagarna, så du kan använda en enklare signatur för intern e-postkommunikation och använda banners i de e-postmeddelanden du skickar till andra företag.
Du kan använda .jpg, .png, .gif-bilder som en del av din signatur, och du kan länka till de resurser du vill ha.
Du får statistik över olika länkklick från e-postsignaturen.
Signitics arbetsyta.
Varför Signitic?
Automatisk uppdatering: Ni kan behöva uppdatera era användares signaturer varje gång en nyanställd börjar, eller när deras titel eller telefonnummer ändras. Med Signitic kommer dina användares signaturer att uppdateras automatiskt.
Central hantering: Med centraliserad signaturhantering kan ni standardisera er företagsidentitet innan ni skickar e-postmeddelanden till kunder varje dag och därmed spegla er varumärkesidentitet på bästa möjliga sätt.
Varumärkesspråk: Skydda ert varumärke genom att se till att alla era anställda använder den mest uppdaterade och korrekta e-postsignaturen.
Marknadsföringsverktyg: Ni kan köra säsongsbetonade marknadsföringskampanjer eller produktmeddelanden och mäta deras engagemang.
Lätt att använda: Gör att ni enkelt kan designa era signaturer med det användarvänliga webbgränssnittet. Gör det möjligt för avdelningar som Human Resources, Sales, Marketing och Corporate Communications att hantera denna process istället för att vara IT-avdelningens ansvar.
Vill du veta mer om Signitic och dess funktionalitet? Skicka mig då ett mejl till tojo@vojigo.se eller varför inte boka ett möte med mig här >>.
“Vinn fler affärer med mindre ansträngning!”