Varför integration mellan Pipedrive och Fortnox?
Säljare hatar administration. Om de redan matat in uppgifterna i Pipedrive varför ska då någon mata in samma uppgifter i Fortnox? Ett onödigt slöseri med tid och dessutom kan det bli felaktigheter vid inmatning (mänskliga faktorn). Här finns det tid att spara. Integrationen kan ske på olika sätt.
Fortnox integration via Zapier
Jag har sedan några år tillbaka hjälpt kunder att integrera Fortnox till Pipedrive via integrationsplattformen Zapier. Det har fungerat bra men vissa funktioner har saknats som t.ex att få över fakturakopior till Pipedrive. Nu finns en ny lösning…
Ny Fortnox integration till Pipedrive
I Pipedrive så lägger du in uppgifterna du vill skicka över till Fortnox då du ska skapa en orderbekräftelse eller faktura. I Pipedrive uppdaterar du: affärskortet (inklusive produkter), organisationskortet samt personkortet med relevanta uppgifter.
Det kan till exempel vara:
organisationens namn
kontaktperson (referens)
organisationsnummer
fakturaadress
leveransadress
inköpsordernummer
avtalsnummer
referensnummer
produkter (artiklar i Fortnox)
När du sedan flyttar affären till den fas i säljprocessen som initierar en order eller faktura i Fortnox, så läses informationen över till Fortnox från Pipedrive.
Integrationen föder sedan Pipedrive med information från Fortnox:
kundnummer
ordernummer
fakturanummer
samt information om vad som händer med fakturan.
kopia på orderbekräftelse och faktura i PDF format
Det innebär att säljarna kommer att ha full kontroll på vad som händer med fakturan i Pipedrive utan att behöva vara inloggade i Fortnox.
Den nya Fortnox integrationen är utvecklad av företaget Standout AB.
Vill du veta mer om Pipedrive eller integrationen till Fortnox? Skicka mig då ett mejl till tojo@vojigo.se eller varför inte boka ett möte med mig här >>.