Lynes + Pipedrive: Äntligen en svensk telefoniintegration!

Jag har haft flera kunder som frågat mig om telefoni-lösningar som är integrerade med Pipedrive. Det som funnits i Pipedrive Marketplace är utländska aktörer som till exempel JustCall, CloudTalk och Aircall. Det har varit otydligt hur svenska kunder kan jobba med svenska teleoperatörer för abonnemang och liknande och därför har jag inte velat ge några rekommendationer.

Jag fick frågan av en kund om jag kunde rekommendera någon telefoni-lösning med bra integration med Pipedrive. Jag gjorde då en ny research efter en svensk aktör och glädjande nog har jag hittade jag en, nämligen lynes.

Lär känna lynes

Lynes är fyllt av smarta funktioner som underlättar din arbetsdag. Företagsväxel, videomöten, telefonkonferenser och chatt samsas i ett och samma gränssnitt. Det gör att du slipper tredjepartslösningar och alltid har en stabil, uppdaterad kommunikationsplattform där alla funktioner fungerar sömlöst med varandra. Lynes hjälper idag över 5000 företag, stora som små, med bättre kommunikation. Tjänsten är givetvis licens-baserad och det enda ni behöver är en uppkoppling för att komma igång.

Här kommer en kort beskrivning på några olika funktioner i lynes.

Telefonväxel

Några av många telefonväxel-funktioner.

Artificiell Intelligens

Lynes AI funktionalitet.

Samarbete & kommunikation

Några av lynes funktioner för samarbete och kommunikation.

Administration

Funktioner för administration av lynes.

Contact Center

Lynes Contact Center funktioner.

Välj den operatör som passar dig

Lynes har gjort det enkelt att byta, lynes fungerar med flera olika operatörer så att du och dina kollegor ska få den bästa möjliga täckningen. Idag kan du använda deras abonnemang, Telia, Tele2, Tre och Telenor tillsammans med deras tjänst.

Lynes möjliga operatörer.

Få full koll på dina samtal direkt i Pipedrive

Integrationen identifierar inkommande samtal, loggar dem automatiskt och synkar data mellan lynes och Pipedrive.

  • Få full koll

    Med en automatisk sökning i Pipedrive ser vi till att alltid presentera vem som ringer om det finns en träff. Du får direkt en tydlig bild av vem du pratar med och kan ge bättre service utan att leta efter information.

  • Ingen manuell hantering

    När integrationen är aktiv loggas samtal automatiskt på kontakten du pratar med. Det innebär att du och dina kollegor alltid ser vem som senast haft kontakt med kunden, utan att någon behöver lägga tid på att registrera det manuellt. Du får även en summering av samtalet till Pipedrive.

  • Tillgängliggör data

    Samtalet blir inte bara synligt i Pipedrive, utan även i Lynes. Där ser du inte bara vem inringaren pratade med, utan även när det skedde, vilket ger en tydlig historik för enklare uppföljning och bättre kundhantering.

Lynes CRM synk.

 

Vill du veta mer om Pipedrives integration med lynes? Skicka mig då ett mejl till tojo@vojigo.se eller varför inte boka ett möte med mig här >>.

 
Vinn fler affärer med mindre ansträngning!
— Torbjörn @vojigo

Nästa
Nästa

Rapportgenerering med AI i Pipedrive