Vem har inte mejlat och försökt hitta en mötestid som passar båda parter? Oftast går det några vändor fram och tillbaka innan det är klart. Tar en del onödig tid, ett rent slöseri skulle jag säga.
Då jag använder Pipedrive CRM så finns det en fiffig funktion för att just adressera detta problem. Funktionen heter MÖTESBOKARE (Scheduler på engelska). Här har jag två alternativ: antingen mata in en generell tillgänglighetstid eller välja alternativa tider manuellt. I exemplet nedan väljer jag fyra tider manuellt (blåmarkerade).
Jag väljer vilken aktivitetstyp jag vill koppla till mötet, fyller i ytterligare information om jag vill och sedan väljer jag dela länk och infoga i e-postmeddelandet.
Nu fick jag en länk inlagd i mejlet som personen kan klicka på och välja den tid som passar. När tiden är valt får jag ett mejl med bekräftelse på vald tid och en bokning i kalendern. Så skönt och tidsbesparande.
Notera, 5 minuters besparing per dag blir (5 min x 5 dagar x 40 veckor) = 1000 min = ca 17 timmar per år, det är 2 dagars besparing. Det finns fler 5 minutare att jaga…