Tänk vad tiden går fort. Det är nu fyra år sedan jag startade Vojigo. Om jag blickar tillbaka så var det svåraste att registrera ett firmanamn på Bolagsverket. Efter tre NEJ så var jag rätt förtvivlad och så snubblade jag på VOJIGO som betyder “bästa vägval” på Esperanto och då ramlade allt på plats. För det är precis det jag hjälper mina kunder med: från säljstrategi, första kontakt till kontrakt. Idag är jag tacksam för att Bolagsverket sa nej, för namnet VOJIGO gör mig unik, googla på Vojigo så förstår du vad jag menar.
Från början hade jag en idé om vad jag skulle hjälpa mina kunder med. Under dessa fyra år har allt blivit tydligare och jag har paketerat ett antal tjänster som jag erbjuder mina kunder. Under 2020 har jag börjat jobba mer med automatisering av arbetsmoment (minimera manuellt arbete), spela in och producera korta videos och tagit fram en ljudprofil. Här kan du höra hur Vojigo låter. Under dessa fyra år har jag skrivit ett blogginlägg i veckan och har nu passerat 170 blogginlägg i antal.
Min mission är att vägleda företag in i den digitala världen. Det finns så många spännande digitala verktyg för oss inom försäljning som underlättar vår vardag och själv har jag lyckats “spara” en dag i veckan genom att använda “rätt” verktyg. Att kombinera traditionella säljmetoder med kundanpassade säljprocesser och moderna digitala verktyg har blivit min ledstjärna.
Leverantörerna av de viktigaste verktygen jag använder har jag också sett till att bli partner med för att kunna erbjuda mina kunder samma fina upplevelse som jag själv fått (att spara en dag per vecka och säljare), plus bättre prospektering, planering och kontroll, kortare säljcykel och snabbare avslut.
Mina digitala partners idag är: Pipedrive, GetAccept, Goava, Pointagram, Klenty, OptInsight, och LeadFeeder. Den röda tråden är att ALLA har en bra integration till mitt CRM Pipedrive, så informationen flyttas automatiskt mellan systemen.
Jag hade en dröm när jag startade Vojigo, resan är påbörjad och nu tar jag sikte på nästa etapp och ska se till att ha riktigt kul under 2021 och samtidigt hjälpa säljorganisationer och säljare att nå sin fulla potential.