
Skapa automatiskt en faktura i Visma från Pipedrive
Jag fick en fråga från ett företag om det går att fakturera direkt från Pipedrive. Jag vet att på Pipedrive Marketplace finns en hel del appar som hanterar just detta. Kollade runt lite på kundrecensioner och många var missnöjda. Men varför inte en gång för alla utreda detta för mitt eget bolag? Resultat: Nu kommer jag att spara många timmar på ett år.

Vill du överträffa dina säljmål 2021? Ligger du redan efter?
De flesta har ännu inte börjat fundera på 2021 år försäljningsmål utan har fullt upp med att slutföra 2020. Men är det inte dags att börja fundera på 2021? Varför då kanske du undrar? Hur kan jag ställa frågan: "Ligger du redan efter?"

Har din säljorganisation tillförlitliga säljprognoser?
Vem har inte suttit på ett säljmöte då man ska motivera och försvara när en affär ska landa, men det borde finnas hjälp att få? I Pipedrive CRM så finns en prognosdel där man utifrån “förväntat avslutsdatum” kan summera upp hur olika hur olika affärer bidrar till säljresultatet per tidsintervall.

Vad innehåller en säljstrategi?
Huvudpunkterna i säljstrategin ska svara på följande frågor: Vad säljer du?, Till vem?, På vilket sätt? och Hur mycket?

Hur gör man en behovsanalys?
En behovsanalys är som det låter en analys över kundens behov. Det kan vara problem, utmaningar eller framtida möjligheter. Det finns många säljmetoder för hur man arbetar med detta och jag brukar använda metaforen “skala en lök”.

Skriver du offerter för affärer som redan är förlorade?
Vår tid är begränsad. Därför är det viktigt att prioritera. Att säga NEJ till något är att säga JA till något annat.

Struktur - en ledstång att hålla sig i?
Struktur kan av många uppfattas som betungande. För mig är det tvärtom. Det är som recept i en kokbok.

Träffar du de som fattar besluten?
Allt för många gånger har jag varit med om att säljare säger sig ha koll på affären. Tyvärr alltför ofta, när vi förlorat, så visar det sig att vi inte haft koll på kundernas beslutsprocess.

Förbättra sannolikheten att ta hem affären med hjälp av dina kollegor
En "Business Opportunity Review" har som syfte att förbättra planeringen för en affärsmöjlighet. Målet är att öka förutsättningarna för en framgångsrik försäljning. Med andra ord det handlar BARA om att förbättra – inte om att betygssätta eller framföra negativ kritik till de som ansvarar för en affärsmöjlighet.

Jobba med dokument direkt i Pipedrive CRM
Nu kommer Pipedrive med dokumenthantering, där jag kan använda Pipedrive variabler i mallar och dokument. Det innebär att om jag använder en mall så fylls Pipedrive variablerna i automatiskt kopplat till den affärer jag jobbar med.

Förbättrad navigering i Pipedrive CRM
Pipedrive utvecklas ständigt för att ge säljare de bästa verktygen för att öka sina försäljningsresultat. Nu är det dags för nästa steg i utvecklingen - förbättrad navigering.

Är du igång efter sommarsemestern?
Då var det dags att börja jobba igen efter en skön ledighet. Men hur är det energinivån egentligen? Svårt att komma igång? Det finns ett ordspråk: "Morgonstund har guld i mund". Robin Sharma har myntat "5A.M. club". Vad och hur ska du göra?

Checklista - att tänka på inför videomöten
Hoppas att dessa enkla åtta tips hjälper dig att skapa bra förutsättningar för dina framtida online videomöten.

Konfigurera automatiserade arbetsflöden och slipp återkommande uppgifter
Ett CRM ska underlätta vardagen för de som arbetar med försäljning. En viktig del är att automatisera det som går att automatisera. Här finns det mycket tid att spara och så slipper man tråkigt arbete.

Dags att fira igen!
Jag har fått en hel del positiv feedback på mina bloggartiklar men jag vill ha mer. Därför utlyser jag nu en tävling. Priset till vinnaren är en kostnadsfri online utbildning på Vojigo Academy “Grundläggande LinkedIn utbildning med fokus på Social Selling”.

Vad gör en managementkonsult?
Managementkonsulter arbetar på ledningens uppdrag med tillfälliga ofta företagsövergripande problemställningar. Managementkonsulter arbetar med att uppnå förbättringar i organisationer och dess olika processer. Målet är att uppnå maximal affärsnytta eller motsvarande effektiviseringar hos uppdragsgivaren.

Vill du slippa skriva anteckningar i ditt CRM?
Tycker du att det tar för mycket tid att dokumentera dina aktiviteter i ditt CRM? Kanske gör du aktiviteter när du inte är framför datorn och kanske glömmer att notera dessa i ditt CRM? Nu finns det en lösning!

Digitala workshops ger ny kundnytta
Jag insåg tidigt att jag behövde kombinera olika verktyg för att lyckas få till den funktionalitet jag önskade. Efter en del googlande hittade jag det jag sökte. Två nya verktyg som tillsammans med några gamla verktyg löste mina problem. Vilka verktyg blev det då?

Går det att kombinera telefonvett och kundfokus?
Jag försöker alltid att ha kundfokus. När det gäller telefonsamtal brukar jag tänka: hur skulle jag vilja bli hanterad då jag ringer upp en person? Denna devis är rätt gammal.

Pipedrive CRM tilldelas utmärkelsen "lättast att använda"
Pipedrive Outranked Nearly 700 Competitors in the CRM Space to Win Top Award by The Blueprint, a Motley Fool company.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 111
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 67
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 8
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7