Försäljning versus marknadsföring
Vad kan vi inom sälj lära oss från Formel 1? Jag är så fascinerad över hur arbetet i depån är synkroniserar inom Formel1. Alla vet vad de ska göra i varje enskilt ögonblick. En samverkan mellan många individer för att åstadkomma ett gemensamt mål som kan vara däckbyte på snabbast möjliga tid. Kan vi lära oss något av det inom B2B försäljning?
Automatisera där det är möjligt
Tänk dig följande scenario. Du har identifierat ett prospekt du bör kontakta men då uppstår frågan: på vilket sätt borde du ta kontakt? Ska du ringa, skicka e-post, skicka SMS eller kanske kontakta på LinkedIn. När du bestämt dig och genomfört det första kontaktförsöket och inte fått någon kontakt, hur länge ska du vänta till nästa försök och på vilket sätt ska du försöka då? Detta kan ta mycket tid att hantera manuellt, men det finns hjälp att få…
Gör beräkningar inne i Pipedrive CRM
Då var det dags att presentera en efterlängtad funktion i Pipedrive, att kunna göra beräkningar i affärerna.
Kvalificera dina affärer på ett metodisk sätt
Kvalificering av affärer handlar om att utvärdera potentiella kunder, så snabbt som möjligt för att avgöra om de kommer att köpa från oss och bli framgångsrika användare av våra produkter och tjänster inom en given tidsram, för ett givet belopp. MEDDIC är en känd kvalificeringsmetod för affärer, tillämplig på alla komplexa B2B försäljningsprocesser.
Säljare vinner på att marknadsföra sig
Den här artikeln tar upp frågan varför det är viktigt för säljare att vara på LinkedIn och marknadsföra sig för att få förtroende. Frågor som besvaras är: Vad vinner säljare på att vara på LinkedIn? Vad vinner säljare på att marknadsföra sig? Varför är det viktigt med förtroende och hur det påverkar säljprocessen? Då får även tips för att öka försäljningen med LinkedIn.
Hur vet ni om era offererade affärer är lönsamma?
Med denna lösning i Pipedrive kan säljarna i ett tidigt skede på affären räkna ut täckningsbidraget och täckningsgraden och har då möjlighet att justera priset eller val av produkt innan offerten är skickad.
Kundportalen som hjälper dig stärka samarbetet med dina kunder
En kundportal är en affärsstrategisk kommunikationsplattform för effektiv kommunikation och samarbete med dina befintliga kunder. Vojigo har tecknat ett partnerskap med Bizzjoiner.
Äntligen kan man integrera med Fortnox via Zapier!
Som jag och mina kunder har längtat. Äntligen finns det en integration till Fortnox i Zapier. Med en enastående support från STANDOUT som byggt integrationen.
Visualisera dina säljresultat jämfört med dina periodiserade säljmål
Pipedrive har vidareutvecklat målfunktionen så att man enkelt kan lägga in olika periodvärden för samma mätetal. Det innebär att man enkelt kan periodisera sin säljbudget/mål på ett realistiskt sätt.
Ett okänt verktyg jag nu inte kan vara utan
Jag hatar administration likt många andra säljare. I Pipedrive jobbar jag ofta med mallar men hur gör man när det inte passar med en mall eller när man ska publicera något på LinkedIn eller skriva text i någon annan molntjänst? Som så många gånger tidigare så var det en av mina kunder som tipsade om för mig okänt Google Chrome tillägg.
Ta hand om dina prospekt och kunder från start
Förväntar du dig snabb, smidig service när du spenderar pengar hos ett företag? Det gör dina prospekt och kunder också! Engagera dem när de besöker din webbplats med en kombination av din anpassade dialogrobot och live-chatt.
Engagera besökare på din webbplats
Anpassa din dialogrobot beroende på vilken sida besökaren är på, och beroende på vilka svar den får kan besökare antingen omedelbart kvalificeras som prospekt eller affärsmöjlighet eller hänvisas till en företagsrepresentant.
Bemöt kundens invändningar med 4B
En naturlig konsekvens av att fråga kunderna om feedback är att de kommer med invändningar. Invändningar är en naturlig del i säljprocessen och kan ske av många olika skäl och ta många former. Här kan du läsa om 4B - fyra viktiga steg att hantera invändningar under ett säljsamtal.
Vi hjälper varandra att göra fler affärer
Inom BNI Let’s Unite är vi idag 35 aktiva affärspartner och vi växer hela tiden. Vi hjälper varandra genom att öppna dörrar till vårt eget nätverk.
10 skäl att välja Pipedrive CRM
Ett av de mest populära CRM verktygen är Pipedrive CRM och främst för att det är fullproppad med funktionalitet för att underlätta vardagen för säljare och försäljningschefer. Det är framför allt ett CRM som är byggt av säljare, för säljare. Här delar jag med mig av 10 Pipedrive funktioner byggda för att underlätta vardagen för säljare.
Behöver du hjälp med Pipedrive? Kontakta Vojigo
Vojigo är certifierad Pipedrive Premier Partner. I det åtagandet ingår att lämna Pipedrive support åt Vojigos kunder gällande: implementeringsstöd, produktrelaterade frågor och teknisk support. Det innebär…
Rekrytera "rätt" säljare
Jag har på den senaste tiden hört flera försäljningschefer säga att de har misslyckats med rekryteringen av nya säljare. Problemet var inte att de inte hittade någon utan att den person de anställde inte riktigt passade för säljrollen. Hade det kunnat undvikas?
Stort TACK till Vojigos kunder
Att skapa värde är inte alltid lätt att mäta. Jag har valt att använda verktyget Trustpilot och efter avslutat uppdrag ber jag kunderna bedöma min insats i en skala från ett till fem och dessutom skriva några ord. Jag har hittills fått 56 skrivna omdömen och nu också nått den högsta nivån. Jag är så otroligt stolt och tacksam över att mina kunder uppskattar det jag gör: att jag hjälper dem, delar med mig av min kunskap och skapar värde i mina leveranser.
Välkommen till gruppen ”Pipedrive på Svenska”
Gruppen “Pipedrive på Svenska” är till för alla som vill kommunicera om Pipedrive på svenska. Det kan vara att publicera ”bästa praxis”, ställa frågor eller ge synpunkter. Den röda tråden är att vi gör det på svenska och innehållet har en koppling till Pipedrive.
Pipedrive avslöjar sitt nya utvecklade varumärke
Pipedrive bygger vidare på arvet från sina säljverktyg och har utvecklats till en multi-produktplattform som kopplar samman områden över hela verksamheten, från leadgenerering till att vårda kundrelationer, till ett allsidigt affärsverktyg.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 110
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 66
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 7
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7