
Receptet - Vinn fler affärer, snabbare!
Jag beskriver hur jag använder sex digitala verktyg där jag har ett partnerskap vilket innebär att jag kan erbjuda Vojigos kunder samma nytta som jag själv upplever. Det centrala systemet är Pipedrive och övriga verktyg har bra integrationer till Pipedrive.

Spara tid när du ska mejla dina kunder eller prospekts
Vem har inte letat bland gamla mejl för att kopiera texten och sedan byta ut viss information så mejlet blir anpassat för den nya mottagaren. Det har i alla fall jag gjort. Men inte längre!

Har du tröttnat på att hitta ett mötesdatum som passar alla?
Vem har inte mejlat och försökt hitta en mötestid som passar båda parter? Oftast går det några vändor fram och tillbaka innan det är klart. Tar en del onödig tid, ett rent slöseri skulle jag säga. Men det finns en lösning!

Leadfeeder nu integrerad i Pipedrive
Förr kunde företag besöka din webbplats anonymt. Med Pipedrives Webbesökare (Web Visitors) kan du nu se vilka organisationer som besöker din sida, hur de hittade dig och vad som engagerade dem.

Hur involvera ALLA medarbetare i företagets försäljning?
Jag träffar många företag som klagar över att personalen inte engagerar sig i att hitta nya affärsmöjligheter. Men har de fått rätt förutsättningar?

Ifyllda webbformulär skapar nya affärsmöjligheter i Pipedrive
Använder ni formulär på era webbsidor? Inte ovanligt att man då får ett e-postmeddelande då det är ifyllt, men vad händer sedan? Han man otur måste man manuellt mata in uppgifterna i sitt CRM, men inte om man använder Pipedrive och Pipedrives formulär.

Skicka personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt
Med Klenty kan säljare skicka mycket personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt genom att skapa olika sekvenser av e-postmeddelanden för olika ändamål.

Skapa automatiskt en faktura i Visma från Pipedrive
Jag fick en fråga från ett företag om det går att fakturera direkt från Pipedrive. Jag vet att på Pipedrive Marketplace finns en hel del appar som hanterar just detta. Kollade runt lite på kundrecensioner och många var missnöjda. Men varför inte en gång för alla utreda detta för mitt eget bolag? Resultat: Nu kommer jag att spara många timmar på ett år.

Har din säljorganisation tillförlitliga säljprognoser?
Vem har inte suttit på ett säljmöte då man ska motivera och försvara när en affär ska landa, men det borde finnas hjälp att få? I Pipedrive CRM så finns en prognosdel där man utifrån “förväntat avslutsdatum” kan summera upp hur olika hur olika affärer bidrar till säljresultatet per tidsintervall.

Jobba med dokument direkt i Pipedrive CRM
Nu kommer Pipedrive med dokumenthantering, där jag kan använda Pipedrive variabler i mallar och dokument. Det innebär att om jag använder en mall så fylls Pipedrive variablerna i automatiskt kopplat till den affärer jag jobbar med.

Förbättrad navigering i Pipedrive CRM
Pipedrive utvecklas ständigt för att ge säljare de bästa verktygen för att öka sina försäljningsresultat. Nu är det dags för nästa steg i utvecklingen - förbättrad navigering.

Konfigurera automatiserade arbetsflöden och slipp återkommande uppgifter
Ett CRM ska underlätta vardagen för de som arbetar med försäljning. En viktig del är att automatisera det som går att automatisera. Här finns det mycket tid att spara och så slipper man tråkigt arbete.

Vill du slippa skriva anteckningar i ditt CRM?
Tycker du att det tar för mycket tid att dokumentera dina aktiviteter i ditt CRM? Kanske gör du aktiviteter när du inte är framför datorn och kanske glömmer att notera dessa i ditt CRM? Nu finns det en lösning!

Pipedrive CRM tilldelas utmärkelsen "lättast att använda"
Pipedrive Outranked Nearly 700 Competitors in the CRM Space to Win Top Award by The Blueprint, a Motley Fool company.

Äntligen, Pipedrive CRM nu på svenska!
Efter över ett års lobbyverksamhet med Pipedrive i Tallin så har det nu gett resultat. Pipedrive CRM finns inom kort på SVENSKA. Det kommer att öppna nya dörrar för Pipedrive CRM och den svenska marknaden.

Vad menas med säljstödssystem? = CRM?
Innan du börjar “köpa” på dig en massa digitala verktyg, behöver du fundera på och beskriva hur du och din säljorganisation vill arbeta. Många havererade CRM-projekt startar i fel ände, först köper (hyr) de ett system och sedan funderar på hur man ska använda det.

Hur fungerar ett CRM system?
Vad är då ett CRM system? Det är ett digitalt verktyg för att strukturera kund- och affärsinformation, hålla ordning, få en överblick över affärsläget, prioritera och arbeta effektivt med försäljning.
![Säljträning + Gamification [1+1=3]](https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/582ac77e9de4bb86345dfde2/1581687449192-69KN6A0PXENLV57Y1I3N/iStock-858924358.jpg)
Säljträning + Gamification [1+1=3]
Säljträning ska vara kul, inte ett nödvändigt ont. Hur kan gamification (spelifiering) bidra?

Levererar du i nivå med dina säljmål?
I många CRM kan man mäta utfall av olika aktiviteter och försäljningsvolym, däremot är det svårt att sätta upp säljmål eller säljbudget i de flesta CRM och att följa upp dem. Hur kan man då bryta ned och visualisera säljmålen på ett enkelt sätt?

CRM lösningar - till för säljare eller controllers?
Säljare ogillar att bli kontrollerade. Ändå är många CRM lösningar uppbyggda just för att kontrollera, inte för att ge säljarna ett verktyg för att öka effektiviteten och motivationen.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 111
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 67
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 8
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7