Förbättrad navigering i Pipedrive CRM

Pipedrive utvecklas ständigt för att ge säljare de bästa verktygen för att öka sina försäljningsresultat. Nu är det dags för nästa steg i utvecklingen - förbättrad navigering.

Pipedrive skapades som motpol till klumpiga och tidsdränerande CRM. Ett CRM ska underlätta arbetet och effektivisera det, inte motsatsen. Förutom enkelhet fokuserar Pipedrive på att ge säljare de verktyg de behöver för att sälja med förtroende.

Bygga ett verktyg för säljare, med säljare

I tio år har Pipedrive frågat personer inom försäljning och andra områden om hur de arbetar, vad de behöver och hur Pipedrive hjälper dem att jobba effektivt. Svaren har hjälpt Pipedrive att bygga en hel låda med verktyg som växer när säljarnas behov ökar. Tricket med att bygga en robust verktygslåda är att hålla den organiserad så att säljarna snabbt kan hitta vad de letar efter. För att göra Pipedrive till säljarnas snygga och kraftfulla försäljningsverktygslåda, lanserar Pipedrive förbättringar av navigationsupplevelsen i Pipedrive-webbappen så att de enkelt kan komma åt de funktioner de behöver när de behöver dem.

navigation.gif

Med den nya navigeringen kan du:

  • Se verktyg och funktioner utifrån hur du använder dem

  • Upptäcka fler funktioner, nu färre klick bort

  • Söka snabbt med sökfältet överst och mitt på skärmen

  • Snabbt lägga till nya affärsmöjligheter, företag och kontakter var som helst

  • Få åtkomst till ditt konto och användarinställningar på sin egen dedikerade plats

secondary-navigation.gif

En meny som återspeglar hur du arbetar

Huvudmenyn har flyttats till vänster på skärmen. Detta frigör rum längst upp för den nya sökfältet, snabbtilläggsknappen, försäljningsassistenten och dina kontoinställningar. När du klickar på vissa objekt i huvudmenyn, som visas i animationen ovan, expanderas en detaljerad sekundärmeny för att visa dig mer. Menyn, som en försäljningstratt, har din Leads Inbox överst. Nedanför används ofta funktioner som e-post, kontakter, kalender och Insikter. Alla andra funktioner som du kanske använder mindre ofta ligger inbäddade under "Mer".

Sök och lägg till saker snabbare

Att ha ett synligt och bekvämt sökfält är avgörande för att snabbt hitta den affärsmöjlighet du behöver uppdatera eller en person du behöver följa upp. Det är därför Pipedrive har lagt sökning fram och mitt (eller snarare topp och centrum, som du kan se på bilden nedan). Rätt bredvid är det snabbtilläggsknappen (+), som låter dig skapa en ny affär, aktivitet eller kontakt utan att lämna det du är mitt i.

navigation-more-menu.gif

Dra fördel av fler funktioner

Med de mest använda funktionerna synliga i den vänstra menyn och resten grupperade under "Mer", som visas ovan, är det enkelt att upptäcka vad du kan göra med ditt Pipedrive-konto. Med alla dina funktioner på ett ställe är det enkelt att upptäcka och använda det som redan ingår i din plan.

Den nya upplevelsen kommer gradvis att rullas ut till alla Pipedrives användare under de kommande månaderna och du har möjlighet att prova den innan den blir permanent. I slutet av 2020 kommer det att vara standard för alla användare. Ingen av funktionerna eller pipeline-layouten ändras på grund av dessa navigationsförbättringar.

Vill du veta mer om det nya navigationen?

Mejla då mig eller boka ett möte nedan.

Vill du testa Pipedrive CRM, så kan du få en 30-dagars kostnadsfri testperiod genom att klicka på gröna knappen nedan.


Föregående
Föregående

Jobba med dokument direkt i Pipedrive CRM

Nästa
Nästa

Är du igång efter sommarsemestern?