
Anpassa informationen som ska visas för dina affärer i pipelines
Tre uppdateringar som ger Pipedrive-användare mer kontroll över sina pipelines och bidrar till att förbättra produktiviteten.

Vad är en Marketing Qualified Lead (MQL)?
En Marketing Qualified Lead (MQL) är en potentiell kund (prospekt) som marknadsföringsteamet har utsett som mest sannolik att bli en kund jämfört med andra prospekt. Prospektet har visat en viss nivå av intresse för företagets produkter/tjänster eller engagemang som bekräftar för marknadsföringsteamet att detta är ett äkta prospekt.

Automatisk tilldelning av affärer eller prospekts
Som säljchef har du säkert funderat på hur du ska fördela affärsmöjligheter mellan säljarna på ett effektivt sätt och samtidigt få en jämn fördelning av affärsmöjligheter mellan säljarna. Med Pipedrives nya funktion automatisk tilldelning kan du ställa in regler för att hantera detta automatiskt.

Gemensamma mätetal en framgångsfaktor
Jag har under några veckor beskrivit vikten av ett tajt samarbete mellan marknads- och försäljningsavdelningen (eller marknadsförare och säljare). Det finns ett ordspråk som heter “What gets measured - gets done”. Därför är det viktigt att mäta rätt saker. Vad är då relevanta mätetal?

Att skriva många offerter, är det bra?
Jag har träffat många företag som mäter hur många offerter de skickat ut, men är det ett bra mätetal?

SMARKETING: Den enande kraften av sälj och marknadsföring
Smarketing är integrationsprocessen för ett samarbete mellan försäljnings- och marknadsföringsavdelningen på ett företag. Målet är ett 100 procentigt samarbete mellan försäljning och marknad där avdelningarna har gemensamma mål som ska öka företagets omsättning. Så här kommer du igång med smarketing.

Leadfeeder blir Dealfront
Dealfront är resultatet av sammanslagningen av @Echobot och @Leadfeeder och kommer att ge sälj- och marknadsföringsteamen den information, applikationer och insikter som de behöver för att vinna fler affärer inom Europa.

Vi gör affärer med de vi gillar
Varför valde du/ni Vojigo? Jag brukar ställa just den frågan till mina kunder. Skälet som ofta dyker upp är att jag ingett ett stort förtroende och att jag förstår kundernas situation och med det som utgångspunkt hittar effektiva lösningar. Jag säljer inga produkter, jag säljer lösningar på kundernas problem/utmaningar där produkter kan ingå.

Tre sätt att lösa integrationsproblem med Zapier
Har du någon gång stött på ett problem där du behöver hitta ett sätt för att hantera samma information mellan olika system men där variabelnamnen skiljer sig åt? Här beskriver jag tre sätt att lösa problemen med olika svarsalternativ från en trigger i Zapier.

Försäljning versus marknadsföring
Vad kan vi inom sälj lära oss från Formel 1? Jag är så fascinerad över hur arbetet i depån är synkroniserar inom Formel1. Alla vet vad de ska göra i varje enskilt ögonblick. En samverkan mellan många individer för att åstadkomma ett gemensamt mål som kan vara däckbyte på snabbast möjliga tid. Kan vi lära oss något av det inom B2B försäljning?

Automatisera där det är möjligt
Tänk dig följande scenario. Du har identifierat ett prospekt du bör kontakta men då uppstår frågan: på vilket sätt borde du ta kontakt? Ska du ringa, skicka e-post, skicka SMS eller kanske kontakta på LinkedIn. När du bestämt dig och genomfört det första kontaktförsöket och inte fått någon kontakt, hur länge ska du vänta till nästa försök och på vilket sätt ska du försöka då? Detta kan ta mycket tid att hantera manuellt, men det finns hjälp att få…

Gör beräkningar inne i Pipedrive CRM
Då var det dags att presentera en efterlängtad funktion i Pipedrive, att kunna göra beräkningar i affärerna.

Kvalificera dina affärer på ett metodisk sätt
Kvalificering av affärer handlar om att utvärdera potentiella kunder, så snabbt som möjligt för att avgöra om de kommer att köpa från oss och bli framgångsrika användare av våra produkter och tjänster inom en given tidsram, för ett givet belopp. MEDDIC är en känd kvalificeringsmetod för affärer, tillämplig på alla komplexa B2B försäljningsprocesser.

Säljare vinner på att marknadsföra sig
Den här artikeln tar upp frågan varför det är viktigt för säljare att vara på LinkedIn och marknadsföra sig för att få förtroende. Frågor som besvaras är: Vad vinner säljare på att vara på LinkedIn? Vad vinner säljare på att marknadsföra sig? Varför är det viktigt med förtroende och hur det påverkar säljprocessen? Då får även tips för att öka försäljningen med LinkedIn.

Hur vet ni om era offererade affärer är lönsamma?
Med denna lösning i Pipedrive kan säljarna i ett tidigt skede på affären räkna ut täckningsbidraget och täckningsgraden och har då möjlighet att justera priset eller val av produkt innan offerten är skickad.

Kundportalen som hjälper dig stärka samarbetet med dina kunder
En kundportal är en affärsstrategisk kommunikationsplattform för effektiv kommunikation och samarbete med dina befintliga kunder. Vojigo har tecknat ett partnerskap med Bizzjoiner.

Äntligen kan man integrera med Fortnox via Zapier!
Som jag och mina kunder har längtat. Äntligen finns det en integration till Fortnox i Zapier. Med en enastående support från STANDOUT som byggt integrationen.

Visualisera dina säljresultat jämfört med dina periodiserade säljmål
Pipedrive har vidareutvecklat målfunktionen så att man enkelt kan lägga in olika periodvärden för samma mätetal. Det innebär att man enkelt kan periodisera sin säljbudget/mål på ett realistiskt sätt.

Ett okänt verktyg jag nu inte kan vara utan
Jag hatar administration likt många andra säljare. I Pipedrive jobbar jag ofta med mallar men hur gör man när det inte passar med en mall eller när man ska publicera något på LinkedIn eller skriva text i någon annan molntjänst? Som så många gånger tidigare så var det en av mina kunder som tipsade om för mig okänt Google Chrome tillägg.

Ta hand om dina prospekt och kunder från start
Förväntar du dig snabb, smidig service när du spenderar pengar hos ett företag? Det gör dina prospekt och kunder också! Engagera dem när de besöker din webbplats med en kombination av din anpassade dialogrobot och live-chatt.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 111
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 67
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 8
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7