Bemöt kundens invändningar med 4B
Kundmötet Torbjörn Johansson Kundmötet Torbjörn Johansson

Bemöt kundens invändningar med 4B

En naturlig konsekvens av att fråga kunderna om feedback är att de kommer med invändningar. Invändningar är en naturlig del i säljprocessen och kan ske av många olika skäl och ta många former. Här kan du läsa om 4B - fyra viktiga steg att hantera invändningar under ett säljsamtal.

Läs mer
10 skäl att välja Pipedrive CRM
Torbjörn Johansson Torbjörn Johansson

10 skäl att välja Pipedrive CRM

Ett av de mest populära CRM verktygen är Pipedrive CRM och främst för att det är fullproppad med funktionalitet för att underlätta vardagen för säljare och försäljningschefer. Det är framför allt ett CRM som är byggt av säljare, för säljare. Här delar jag med mig av 10 Pipedrive funktioner byggda för att underlätta vardagen för säljare.

Läs mer
Rekrytera "rätt" säljare
Torbjörn Johansson Torbjörn Johansson

Rekrytera "rätt" säljare

Jag har på den senaste tiden hört flera försäljningschefer säga att de har misslyckats med rekryteringen av nya säljare. Problemet var inte att de inte hittade någon utan att den person de anställde inte riktigt passade för säljrollen. Hade det kunnat undvikas?

Läs mer
Stort TACK till Vojigos kunder
Kundnöjdhet Torbjörn Johansson Kundnöjdhet Torbjörn Johansson

Stort TACK till Vojigos kunder

Att skapa värde är inte alltid lätt att mäta. Jag har valt att använda verktyget Trustpilot och efter avslutat uppdrag ber jag kunderna bedöma min insats i en skala från ett till fem och dessutom skriva några ord. Jag har hittills fått 56 skrivna omdömen och nu också nått den högsta nivån. Jag är så otroligt stolt och tacksam över att mina kunder uppskattar det jag gör: att jag hjälper dem, delar med mig av min kunskap och skapar värde i mina leveranser.

Läs mer
Coeo omdefinierar events till levande, digitala forum
Digitalisering, CRM, Personlig effektivitet, Integrationer Torbjörn Johansson Digitalisering, CRM, Personlig effektivitet, Integrationer Torbjörn Johansson

Coeo omdefinierar events till levande, digitala forum

Innan pandemin var de flesta konferenser fysiska. Under pandemin var de flesta konferenser (de som nu genomfördes) digitala. Efter pandemin finns det ett behov av att kombinera fysiskt med digitalt deltagande. Det var precis vad en av Vojigos kunder efterfrågade.

Läs mer
Hantera dubbletter på ett effektivt sätt
Pipedrive, Digitalisering, Personlig effektivitet Torbjörn Johansson Pipedrive, Digitalisering, Personlig effektivitet Torbjörn Johansson

Hantera dubbletter på ett effektivt sätt

Jag arbetar just nu med en kund som hade ofantligt många dubbletter i sitt Pipedrive CRM. I Pipedrive finns en enkel funktion för att sammanfoga dubbletter och den fungerar när dubletterna är få, alltså inte i detta fallet. För några år sedan hjälpte jag en annan kund med samma problem och då använde jag …

Läs mer
Vad skulle du vilja läsa om?
Torbjörn Johansson Torbjörn Johansson

Vad skulle du vilja läsa om?

Nu vill jag ge mina prenumeranter och läsare möjlighet att påverka innehållet i kommande bloggartiklar. Vilka ämnen eller teman skulle du vilja att jag skrev om?

Läs mer