
Engagera besökare på din webbplats
Anpassa din dialogrobot beroende på vilken sida besökaren är på, och beroende på vilka svar den får kan besökare antingen omedelbart kvalificeras som prospekt eller affärsmöjlighet eller hänvisas till en företagsrepresentant.

Bemöt kundens invändningar med 4B
En naturlig konsekvens av att fråga kunderna om feedback är att de kommer med invändningar. Invändningar är en naturlig del i säljprocessen och kan ske av många olika skäl och ta många former. Här kan du läsa om 4B - fyra viktiga steg att hantera invändningar under ett säljsamtal.

Vi hjälper varandra att göra fler affärer
Inom BNI Let’s Unite är vi idag 35 aktiva affärspartner och vi växer hela tiden. Vi hjälper varandra genom att öppna dörrar till vårt eget nätverk.

10 skäl att välja Pipedrive CRM
Ett av de mest populära CRM verktygen är Pipedrive CRM och främst för att det är fullproppad med funktionalitet för att underlätta vardagen för säljare och försäljningschefer. Det är framför allt ett CRM som är byggt av säljare, för säljare. Här delar jag med mig av 10 Pipedrive funktioner byggda för att underlätta vardagen för säljare.

Behöver du hjälp med Pipedrive? Kontakta Vojigo
Vojigo är certifierad Pipedrive Premier Partner. I det åtagandet ingår att lämna Pipedrive support åt Vojigos kunder gällande: implementeringsstöd, produktrelaterade frågor och teknisk support. Det innebär…

Rekrytera "rätt" säljare
Jag har på den senaste tiden hört flera försäljningschefer säga att de har misslyckats med rekryteringen av nya säljare. Problemet var inte att de inte hittade någon utan att den person de anställde inte riktigt passade för säljrollen. Hade det kunnat undvikas?

Stort TACK till Vojigos kunder
Att skapa värde är inte alltid lätt att mäta. Jag har valt att använda verktyget Trustpilot och efter avslutat uppdrag ber jag kunderna bedöma min insats i en skala från ett till fem och dessutom skriva några ord. Jag har hittills fått 56 skrivna omdömen och nu också nått den högsta nivån. Jag är så otroligt stolt och tacksam över att mina kunder uppskattar det jag gör: att jag hjälper dem, delar med mig av min kunskap och skapar värde i mina leveranser.

Välkommen till gruppen ”Pipedrive på Svenska”
Gruppen “Pipedrive på Svenska” är till för alla som vill kommunicera om Pipedrive på svenska. Det kan vara att publicera ”bästa praxis”, ställa frågor eller ge synpunkter. Den röda tråden är att vi gör det på svenska och innehållet har en koppling till Pipedrive.

Pipedrive avslöjar sitt nya utvecklade varumärke
Pipedrive bygger vidare på arvet från sina säljverktyg och har utvecklats till en multi-produktplattform som kopplar samman områden över hela verksamheten, från leadgenerering till att vårda kundrelationer, till ett allsidigt affärsverktyg.

Dags att ta nästa steg i din utveckling som säljare eller försäljningschef
Varför ska man bara få hjälp med att träna på fritiden? Varför inte skaffa en personlig tränare som kan hjälpa dig att utvecklas till nästa nivå i din yrkesroll inom försäljning. För är det bästa du kan göra, verkligen det bästa du kan göra?

Vill du överträffa dina säljmål 2023? Ligger du redan efter?
De flesta har ännu inte börjat fundera på 2023 år försäljningsmål utan har fullt upp med att slutföra 2022. Men är det inte dags att börja fundera på 2023? Varför då kanske du undrar? Hur kan jag ställa frågan: "Ligger du redan efter?"

Coeo omdefinierar events till levande, digitala forum
Innan pandemin var de flesta konferenser fysiska. Under pandemin var de flesta konferenser (de som nu genomfördes) digitala. Efter pandemin finns det ett behov av att kombinera fysiskt med digitalt deltagande. Det var precis vad en av Vojigos kunder efterfrågade.

Pipedrive Projekt nu tillgängligt för alla
Pipedrive har nu lanserat Projekt-tillägget. Det innebär att alla kan börja jobba med Projekt i Pipedrive.

Håll koll på dina befintliga kunder i Pipedrive
Pipedrive CRM är byggt för att arbeta med olika aktiviteter som är kopplade till affärer som finns i någon definierad säljprocess. Men hur gör man mot befintliga kunder där man ännu inte identifierat någon merförsäljning eller en ny affär?

Hantera dubbletter på ett effektivt sätt
Jag arbetar just nu med en kund som hade ofantligt många dubbletter i sitt Pipedrive CRM. I Pipedrive finns en enkel funktion för att sammanfoga dubbletter och den fungerar när dubletterna är få, alltså inte i detta fallet. För några år sedan hjälpte jag en annan kund med samma problem och då använde jag …

Skicka nyhetsbrev och kampanjer med Pipedrive Campaigns
Idag använder många företag Mailchimp för att skicka ut e-nyhetsbrev. Men du finns ett alternativ! Pipedrive har nyligen släppt funktionen Pipedrive Campaigns. Grundfunktionaliteten är på plats och automatiseringar kommer att släppas under hösten.

Prognostisera månatliga intäkter i Pipedrive
När man säljrapporterar en vunnen affär så rapporterar man oftast affärens hela värde, åtminstone årsvärde. Men säljrapporteringen speglar sällan hur intäktsflödet kommer att se ut. Använder man Pipedrive CRM kan man även prognostisera månatliga intäkter utifrån varje affär.

Söker du efter en "tvingande händelse" under kundmötet?
Finns det inget "compelling event"? Då är det en viktig input inför det egna beslutet GO eller NOGO. Blir det NOGO kortar vi ned säljcykeln och fortsätter med andra affärsmöjligheter med större sannolikhet till avslut.

Vad skulle du vilja läsa om?
Nu vill jag ge mina prenumeranter och läsare möjlighet att påverka innehållet i kommande bloggartiklar. Vilka ämnen eller teman skulle du vilja att jag skrev om?

Vad händer egentligen under dina videomöten?
Vad händer under dina videomöten? Hur agerar du på ditt prospekts köpsignaler? Hur mycket pratar du respektive ditt prospekt? Med Allego Conversation Intelligence kan du automatiskt analysera samtalet utifrån vad som sägs.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 111
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 67
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 8
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7