Har du tröttnat på att hitta ett mötesdatum som passar alla?
Vem har inte mejlat och försökt hitta en mötestid som passar båda parter? Oftast går det några vändor fram och tillbaka innan det är klart. Tar en del onödig tid, ett rent slöseri skulle jag säga. Men det finns en lösning!
Hur låter ditt varumärke?
Och hur bygger man ett starkt varumärke? Jo, med känslor. Den mer primitiva ”känslohjärnan” vinner nästan varje gång över den evolutionärt nyare ”tankehjärnan” när det kommer till beslutsfattande.
Leadfeeder nu integrerad i Pipedrive
Förr kunde företag besöka din webbplats anonymt. Med Pipedrives Webbesökare (Web Visitors) kan du nu se vilka organisationer som besöker din sida, hur de hittade dig och vad som engagerade dem.
Dags att presentera en ny spännande partner, Idiligo
Ett mål jag har för att ta in en ny partner är att effektivisera vardagen för Vojigo (mig själv) samt kunna erbjuda samma nytta för mina kunder med tillägget att jag kan erbjuda ett mervärde till produkterna. Idag är det dags att presentera min åttonde partner Idiligo. Jag är deras enda certifierade partner i Sverige.
Konsultrollen - vad innefattar den?
Jag har arbetat i konsultbranschen i över 10 år, som regionchef i två företag och nu som konsult på Vojigo. Det är något speciellt att vara konsult, att vara kundernas problemlösare och strategiska rådgivare. Jag googlade på konsultrollen och hittade bland annat följande: 5 personliga egenskaper som passar en konsult.
Vad är en timme värd?
Vad kostar du per timme? Den frågan får jag ibland. Men är den frågan relevant?
Hur involvera ALLA medarbetare i företagets försäljning?
Jag träffar många företag som klagar över att personalen inte engagerar sig i att hitta nya affärsmöjligheter. Men har de fått rätt förutsättningar?
Vojigo firar 4 år i december
Jag hade en dröm när jag startade Vojigo, resan är påbörjad och nu tar jag sikte på nästa etapp och ska se till att ha riktigt kul under 2021 och samtidigt hjälpa säljorganisationer och säljare att nå sin fulla potential.
Dags att ta fram en säljplanering för 2021
”Om du inte vet vart du ska så spelar det inte heller någon roll vilken väg du tar.” Betydelsen av att vara tydlig och konkret när det gäller målen för en säljorganisation kan inte underskattas. Men hur gör man då?
Ifyllda webbformulär skapar nya affärsmöjligheter i Pipedrive
Använder ni formulär på era webbsidor? Inte ovanligt att man då får ett e-postmeddelande då det är ifyllt, men vad händer sedan? Han man otur måste man manuellt mata in uppgifterna i sitt CRM, men inte om man använder Pipedrive och Pipedrives formulär.
Skicka personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt
Med Klenty kan säljare skicka mycket personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt genom att skapa olika sekvenser av e-postmeddelanden för olika ändamål.
Skapa automatiskt en faktura i Visma från Pipedrive
Jag fick en fråga från ett företag om det går att fakturera direkt från Pipedrive. Jag vet att på Pipedrive Marketplace finns en hel del appar som hanterar just detta. Kollade runt lite på kundrecensioner och många var missnöjda. Men varför inte en gång för alla utreda detta för mitt eget bolag? Resultat: Nu kommer jag att spara många timmar på ett år.
Vill du överträffa dina säljmål 2021? Ligger du redan efter?
De flesta har ännu inte börjat fundera på 2021 år försäljningsmål utan har fullt upp med att slutföra 2020. Men är det inte dags att börja fundera på 2021? Varför då kanske du undrar? Hur kan jag ställa frågan: "Ligger du redan efter?"
Har din säljorganisation tillförlitliga säljprognoser?
Vem har inte suttit på ett säljmöte då man ska motivera och försvara när en affär ska landa, men det borde finnas hjälp att få? I Pipedrive CRM så finns en prognosdel där man utifrån “förväntat avslutsdatum” kan summera upp hur olika hur olika affärer bidrar till säljresultatet per tidsintervall.
Vad innehåller en säljstrategi?
Huvudpunkterna i säljstrategin ska svara på följande frågor: Vad säljer du?, Till vem?, På vilket sätt? och Hur mycket?
Hur gör man en behovsanalys?
En behovsanalys är som det låter en analys över kundens behov. Det kan vara problem, utmaningar eller framtida möjligheter. Det finns många säljmetoder för hur man arbetar med detta och jag brukar använda metaforen “skala en lök”.
Skriver du offerter för affärer som redan är förlorade?
Vår tid är begränsad. Därför är det viktigt att prioritera. Att säga NEJ till något är att säga JA till något annat.
Struktur - en ledstång att hålla sig i?
Struktur kan av många uppfattas som betungande. För mig är det tvärtom. Det är som recept i en kokbok.
Träffar du de som fattar besluten?
Allt för många gånger har jag varit med om att säljare säger sig ha koll på affären. Tyvärr alltför ofta, när vi förlorat, så visar det sig att vi inte haft koll på kundernas beslutsprocess.
Förbättra sannolikheten att ta hem affären med hjälp av dina kollegor
En "Business Opportunity Review" har som syfte att förbättra planeringen för en affärsmöjlighet. Målet är att öka förutsättningarna för en framgångsrik försäljning. Med andra ord det handlar BARA om att förbättra – inte om att betygssätta eller framföra negativ kritik till de som ansvarar för en affärsmöjlighet.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 110
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 66
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 7
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7