Jobba med dokument direkt i Pipedrive CRM
Nu kommer Pipedrive med dokumenthantering, där jag kan använda Pipedrive variabler i mallar och dokument. Det innebär att om jag använder en mall så fylls Pipedrive variablerna i automatiskt kopplat till den affärer jag jobbar med.
Förbättrad navigering i Pipedrive CRM
Pipedrive utvecklas ständigt för att ge säljare de bästa verktygen för att öka sina försäljningsresultat. Nu är det dags för nästa steg i utvecklingen - förbättrad navigering.
Är du igång efter sommarsemestern?
Då var det dags att börja jobba igen efter en skön ledighet. Men hur är det energinivån egentligen? Svårt att komma igång? Det finns ett ordspråk: "Morgonstund har guld i mund". Robin Sharma har myntat "5A.M. club". Vad och hur ska du göra?
Checklista - att tänka på inför videomöten
Hoppas att dessa enkla åtta tips hjälper dig att skapa bra förutsättningar för dina framtida online videomöten.
Konfigurera automatiserade arbetsflöden och slipp återkommande uppgifter
Ett CRM ska underlätta vardagen för de som arbetar med försäljning. En viktig del är att automatisera det som går att automatisera. Här finns det mycket tid att spara och så slipper man tråkigt arbete.
Dags att fira igen!
Jag har fått en hel del positiv feedback på mina bloggartiklar men jag vill ha mer. Därför utlyser jag nu en tävling. Priset till vinnaren är en kostnadsfri online utbildning på Vojigo Academy “Grundläggande LinkedIn utbildning med fokus på Social Selling”.
Vad gör en managementkonsult?
Managementkonsulter arbetar på ledningens uppdrag med tillfälliga ofta företagsövergripande problemställningar. Managementkonsulter arbetar med att uppnå förbättringar i organisationer och dess olika processer. Målet är att uppnå maximal affärsnytta eller motsvarande effektiviseringar hos uppdragsgivaren.
Vill du slippa skriva anteckningar i ditt CRM?
Tycker du att det tar för mycket tid att dokumentera dina aktiviteter i ditt CRM? Kanske gör du aktiviteter när du inte är framför datorn och kanske glömmer att notera dessa i ditt CRM? Nu finns det en lösning!
Digitala workshops ger ny kundnytta
Jag insåg tidigt att jag behövde kombinera olika verktyg för att lyckas få till den funktionalitet jag önskade. Efter en del googlande hittade jag det jag sökte. Två nya verktyg som tillsammans med några gamla verktyg löste mina problem. Vilka verktyg blev det då?
Går det att kombinera telefonvett och kundfokus?
Jag försöker alltid att ha kundfokus. När det gäller telefonsamtal brukar jag tänka: hur skulle jag vilja bli hanterad då jag ringer upp en person? Denna devis är rätt gammal.
Pipedrive CRM tilldelas utmärkelsen "lättast att använda"
Pipedrive Outranked Nearly 700 Competitors in the CRM Space to Win Top Award by The Blueprint, a Motley Fool company.
Kan ett krisläge innebära nya möjligheter?
COVID-19 tvingade mig att tänka “out-of-the-box” vilket medförde ett nytt arbetssätt för mig och mina kunder. Det fina är att mitt nya arbetssätt med digitala workshops kan fortsätta även då pandemin är över. Det finns två vinnare genom att gå över till digitala workshops: kunderna och Vojigo.
Äntligen, Pipedrive CRM nu på svenska!
Efter över ett års lobbyverksamhet med Pipedrive i Tallin så har det nu gett resultat. Pipedrive CRM finns inom kort på SVENSKA. Det kommer att öppna nya dörrar för Pipedrive CRM och den svenska marknaden.
Skickade massmejl utan hemlig kopia – fick böta 5000 euro
I denna gästblogg får vi exempel på GDPR-böter i Europa samt några cybersäkerhetstips för distansarbete i dessa Covid-19 tider.
Vad menas med säljstödssystem? = CRM?
Innan du börjar “köpa” på dig en massa digitala verktyg, behöver du fundera på och beskriva hur du och din säljorganisation vill arbeta. Många havererade CRM-projekt startar i fel ände, först köper (hyr) de ett system och sedan funderar på hur man ska använda det.
Referensförsäljning, vad är det?
Många företag har problem med att skapa många leads. Referenser innebär kanske färre leads men de är istället kvalificerade leads och närmare en affär.
SMART-modellen, vad är det?
När bör man då använda SMART modellen? Den är utmärkt att använda då man vill formulera mål.
Hur fungerar ett CRM system?
Vad är då ett CRM system? Det är ett digitalt verktyg för att strukturera kund- och affärsinformation, hålla ordning, få en överblick över affärsläget, prioritera och arbeta effektivt med försäljning.
Säljträning + Gamification [1+1=3]
Säljträning ska vara kul, inte ett nödvändigt ont. Hur kan gamification (spelifiering) bidra?
Levererar du i nivå med dina säljmål?
I många CRM kan man mäta utfall av olika aktiviteter och försäljningsvolym, däremot är det svårt att sätta upp säljmål eller säljbudget i de flesta CRM och att följa upp dem. Hur kan man då bryta ned och visualisera säljmålen på ett enkelt sätt?
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 110
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 66
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 7
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7