Vojigo certifierad Pipedrive Expert Partner
Torbjörn Johansson Torbjörn Johansson

Vojigo certifierad Pipedrive Expert Partner

Vi är nu listade som "Pipedrive Expert Partner" på Pipedrives externa webbsida. Riktigt kul! Idag är det bara två svenska företag som finns listade. Är du intresserad att testa Pipedrive kostnadsfritt i 30 dagar?

Läs mer
Att hitta B2B säljorganisationens navigationssystem
Motiverande mål/mätetal, Försäljningsprocesser Torbjörn Johansson Motiverande mål/mätetal, Försäljningsprocesser Torbjörn Johansson

Att hitta B2B säljorganisationens navigationssystem

Ett navigationssystem visar vart man är, vart man ska och hur man tar sig dit. De flesta företag (men inte alla) har en säljprocess uppdelat i olika etapper. Hur vet jag då om jag kommer att nå mitt mål? Hur ska jag hålla motivationen uppe då utfallet kan dröja ett helt år?

Läs mer
3 steg för en lyckad säljpresentation
Kundmötet Torbjörn Johansson Kundmötet Torbjörn Johansson

3 steg för en lyckad säljpresentation

Du identifiera problemen och dess konsekvenser, förklarar hur din lösning löser dessa problem och sedan avslutar du med att förklara vilka fördelar (nyttor) de kan förvänta sig att få. Följer du detta recept kommer dina säljpresentationer att hjälpa dig att vinna fler affärsmöjligheter.

Läs mer
5 sätt spelifiering kan öka ROI för säljstödssystem (CRM)
CRM, Säljkultur, Gamification Torbjörn Johansson CRM, Säljkultur, Gamification Torbjörn Johansson

5 sätt spelifiering kan öka ROI för säljstödssystem (CRM)

Ett säljstödssystem värde beror på vilken information som matas in i det. Att hålla informationen uppdaterad garanterar att säljarna kan samverka med kunder på det mest effektiva och lönsamma sättet. Men om säljstödssystemet inte uppdateras konsekvent och korrekt blir det ett mycket mindre värdefullt verktyg för säljarna och företaget. Säljstödssystemets ROI är mycket beroende av kvaliteten och konsistensen i den information som säljarna matar in. Att få säljare engagerade med att mata in sin information är en av de största utmaningarna för att få en bra ROI. Hur kan då spelifiering öka säljstödssystemets ROI?

Läs mer
3 steg för att undvika en uppblåst säljpipeline
CRM, Försäljningsprocesser, Pipedrive Torbjörn Johansson CRM, Försäljningsprocesser, Pipedrive Torbjörn Johansson

3 steg för att undvika en uppblåst säljpipeline

Som försäljningschef är en av de mest utmanande uppgifterna att hantera sitt säljteams säljpipeline. Med tiden blir säljpipelinen uppblåst av affärsmöjligheter som inte längre är aktuella och relevanta. Men genom att använda tre enkla steg så kan du hjälpa ditt säljteam att bättre hantera sina affärsmöjligheter och förhindra en uppblåst säljpipeline och en högst irrelevant säljprognos (som baseras på affärerna i säljpipelinen).

Läs mer
Låt ditt CRM hjälpa dig att prioritera rätt affärsmöjligheter
Motiverande mål/mätetal, CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson Motiverande mål/mätetal, CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson

Låt ditt CRM hjälpa dig att prioritera rätt affärsmöjligheter

Finns det några likheter mellan en säljare och en orienterare? Absolut, båda behöver veta var de är, vart de ska samt hur de ska ta sig dit på bästa sätt. Men har säljaren lika bra hjälpmedel som orienteraren? Några kanske, men alla andra då? Hur kan man ändra på det?

Läs mer