Digitala workshops ger ny kundnytta

En viktig del i vårt erbjudande är att hjälpa kunderna att etablera effektiva arbetssätt (säljprocesser) inom B2B försäljning. Normalt gör jag det genom att involvera hela säljorganisationen och genomföra fysiska workshops på plats hos kunden eller på någon konferensanläggning. Men nu i COVID-19 tider går inte det. Alternativen är då två:

  • att vänta tills COVID-19 pandemin är över eller

  • hitta ett alternativt sätt att genomföra workshoparna.

Att vänta var inget alternativ så därför behövde jag ta fram ett nytt koncept för att hålla digitala workshops.

Jag insåg tidigt att jag behövde kombinera olika verktyg för att lyckas få till den funktionalitet jag önskade. Efter en del googlande hittade jag det jag sökte. Två nya verktyg som tillsammans med några gamla verktyg löste mina problem:

  • MURAL - en digital arbetsyta för visuellt samarbete.

  • ZOOM - möjliggör online möten.


Mural logo.png
 

I MURAL kan jag förbereda hela min workshop på en eller flera arbetsytor, murals. Verktyget struktur består av “worksheets” som kan delas in i olika rum som innehåller olika murals. Det finns en hel del mallar att utgå ifrån och du kan skapa egna mallar. Det finns integration mot många andra system, jag kan ta tid (starta timer) och bedriva omröstning. Deltagarna klistrar upp notes lappar på en förberedd tavla precis som man gör under en fysisk workshop. Jag bjuder in de deltagare som ska delta på workshopen via e-post. Det finns även en MURAL app till mobiltelefonen vilket gör att man kan delta på workshopen även om man inte sitter vid datorn.

Från mural.co

Från mural.co


zoom logo.png
 

Zoom används för själva online-mötet. Webbkameran och mikrofon på så att alla kan se och höra alla. Jag har möjlighet att dela presentationer och musik, dela in deltagare i olika grupprum, göra enkla enkäter, chatta och kommunicera via olika ikoner.

Från zoom.us

Från zoom.us

Zoom meny.png

Både MURAL och ZOOM har ett CHROME tillägg vilket förenklar bokning av möten och koppla rätt mural till mötesinbjudan.

Kundnyttan är stor. Deltagarna behöver inte resa till en workshop, vilket både sparar tid och pengar. Inga konferensrum behöver hyras. Dokumentationen sker automatiskt då det går att spara arbetstavlan till PDF. Alla får en överblick samt ser alla detaljer då alla kan zooma in och ut i Mural.

Låter detta intressant? Boka då ett samtal med nedan. Om jag tipsar MURAL om ditt intresse kan DU få rabatt första året. Varför vänta? GÖR DET NU!


Föregående
Föregående

Vill du slippa skriva anteckningar i ditt CRM?

Nästa
Nästa

Går det att kombinera telefonvett och kundfokus?