Skapa en strukturerad arbetsmetodik för att maximera dina försäljningsresultat
Har ni ett beskrivet arbetssätt inom ditt företag? Jag har träffat ett antal företag som inte har någon kokbok och det får jag belägg för i statistiken.
Nu kan du införa skrivskyddade fält i Pipedrive
Med skrivskyddade fält kan du göra egendefinierade fälts data synliga för användarna utan att de kan redigera dem.
Dra fördel av den nya funktionen att lägga till bilder till dina produkter
Pipedrive produkter används för att läggas till på affärsmöjligheter i Pipedrive. Produkterna kan vara fysiska produkter eller tjänster. Det nya är att du nu kan lägga till en bild på varje produkt i Pipedrive.
Metod eller slump? Så väljer du rätt prospekt att fokusera på
3P är ett sätt att fokusera på rätt kundämnen och står för Prioritera, Preparera och Planera. Men, hur gör man då? Du kan både jobba manuellt och automatiserat.
Synkronisera flera e-postkonton i Pipedrive
E-postsynkronisering är ett otroligt verktyg för att kommunicera med kunder och hantera dessa konversationer i Pipedrive. Och du kan nu ha flera e-postkonton synkroniserade samtidigt, vilket gör det ännu enklare att hålla din e-post organiserad. Fungerar utmärkt om man vill synkronisera gemensamma mejladresser som till exempel info@xxxxx.com.
Dölj dina privata kalenderhändelser i Pipedrive
Pipedrive har introducerat en ny inställning för kalendersynkronisering där du kan begränsa synligheten för privata händelser som synkroniseras med Pipedrive från dina externa kalendrar (Google och Microsoft).
Nya automationsfunktioner i Pipedrive
Pipedrive har släppt en del nya funktioner första halvåret som jag skrivit om tidigare. Nu är det dags igen och fokus denna gång gäller det tre nyheter om automationer i Pipedrive CRM.
Allt bra kan alltid bli bättre
Hur tränar du dina färdigheter inom kundkommunikation och kundmöten? Hur säkerställer du är bättre idag än i går och vad skall du göra för att bli ännu lite bättre i morgon?
Vad tror du att du gör inom detta område som dina konkurrenter inte gör? För tro mig – de försöker att ”vara trevlig” mot sina kunder så mycket de bara kan de också!
Nya sätt att sortera din pipeline
Nu har Pipedrive lagt till fler sorteringsalternativ utöver den aktivitetsbaserade standardsorteringen. Du kan t.ex sortera affärerna i storleksordning så den största affären är högst upp i varje processteg eller sortera affärerna utifrån förväntat avslutsdatum.
"Power up" med Pipedrives nya licens
Pipedrive har tidigare haft fyra licensnivåer. Det många har upplevt är att hoppet från licens Professional till Enterprise har varit väldigt stort prismässigt. Pipedrive har nu tagit fram en ny licens “Power” som ligger mellan Professional och Enterprise.
Vad är en Sales Qualified Lead (SQL)?
En Sales Qualified Lead (SQL) är en potentiell kund (prospekt) som har förflyttats till säljpipelinen efter att uttryckt tillräckligt intresse för din produkt eller tjänst. Vanligtvis har den passerat marknadsavdelningen som en Marketing Qualified Lead (MQL). Nu kan säljteamet arbeta vidare med att konvertera prospektet till en aktiv kund.
Anpassa informationen som ska visas för dina affärer i pipelines
Tre uppdateringar som ger Pipedrive-användare mer kontroll över sina pipelines och bidrar till att förbättra produktiviteten.
Vad är en Marketing Qualified Lead (MQL)?
En Marketing Qualified Lead (MQL) är en potentiell kund (prospekt) som marknadsföringsteamet har utsett som mest sannolik att bli en kund jämfört med andra prospekt. Prospektet har visat en viss nivå av intresse för företagets produkter/tjänster eller engagemang som bekräftar för marknadsföringsteamet att detta är ett äkta prospekt.
Automatisk tilldelning av affärer eller prospekts
Som säljchef har du säkert funderat på hur du ska fördela affärsmöjligheter mellan säljarna på ett effektivt sätt och samtidigt få en jämn fördelning av affärsmöjligheter mellan säljarna. Med Pipedrives nya funktion automatisk tilldelning kan du ställa in regler för att hantera detta automatiskt.
Gemensamma mätetal en framgångsfaktor
Jag har under några veckor beskrivit vikten av ett tajt samarbete mellan marknads- och försäljningsavdelningen (eller marknadsförare och säljare). Det finns ett ordspråk som heter “What gets measured - gets done”. Därför är det viktigt att mäta rätt saker. Vad är då relevanta mätetal?
Att skriva många offerter, är det bra?
Jag har träffat många företag som mäter hur många offerter de skickat ut, men är det ett bra mätetal?
SMARKETING: Den enande kraften av sälj och marknadsföring
Smarketing är integrationsprocessen för ett samarbete mellan försäljnings- och marknadsföringsavdelningen på ett företag. Målet är ett 100 procentigt samarbete mellan försäljning och marknad där avdelningarna har gemensamma mål som ska öka företagets omsättning. Så här kommer du igång med smarketing.
Leadfeeder blir Dealfront
Dealfront är resultatet av sammanslagningen av @Echobot och @Leadfeeder och kommer att ge sälj- och marknadsföringsteamen den information, applikationer och insikter som de behöver för att vinna fler affärer inom Europa.
Vi gör affärer med de vi gillar
Varför valde du/ni Vojigo? Jag brukar ställa just den frågan till mina kunder. Skälet som ofta dyker upp är att jag ingett ett stort förtroende och att jag förstår kundernas situation och med det som utgångspunkt hittar effektiva lösningar. Jag säljer inga produkter, jag säljer lösningar på kundernas problem/utmaningar där produkter kan ingå.
Tre sätt att lösa integrationsproblem med Zapier
Har du någon gång stött på ett problem där du behöver hitta ett sätt för att hantera samma information mellan olika system men där variabelnamnen skiljer sig åt? Här beskriver jag tre sätt att lösa problemen med olika svarsalternativ från en trigger i Zapier.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 73
- Digitalisering 110
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 51
- Pipedrive 65
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 7
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7