Digitalisering

Automatisera där det är möjligt

Automatisera där det är möjligt

Tänk dig följande scenario. Du har identifierat ett prospekt du bör kontakta men då uppstår frågan: på vilket sätt borde du ta kontakt? Ska du ringa, skicka e-post, skicka SMS eller kanske kontakta på LinkedIn. När du bestämt dig och genomfört det första kontaktförsöket och inte fått någon kontakt, hur länge ska du vänta till nästa försök och på vilket sätt ska du försöka då? Detta kan ta mycket tid att hantera manuellt, men det finns hjälp att få…

Ett okänt verktyg jag nu inte kan vara utan

Ett okänt verktyg jag nu inte kan vara utan

Jag hatar administration likt många andra säljare. I Pipedrive jobbar jag ofta med mallar men hur gör man när det inte passar med en mall eller när man ska publicera något på LinkedIn eller skriva text i någon annan molntjänst? Som så många gånger tidigare så var det en av mina kunder som tipsade om för mig okänt Google Chrome tillägg.

Coeo omdefinierar events till levande, digitala forum

Coeo omdefinierar events till levande, digitala forum

Innan pandemin var de flesta konferenser fysiska. Under pandemin var de flesta konferenser (de som nu genomfördes) digitala. Efter pandemin finns det ett behov av att kombinera fysiskt med digitalt deltagande. Det var precis vad en av Vojigos kunder efterfrågade.

Hantera dubbletter på ett effektivt sätt

Hantera dubbletter på ett effektivt sätt

Jag arbetar just nu med en kund som hade ofantligt många dubbletter i sitt Pipedrive CRM. I Pipedrive finns en enkel funktion för att sammanfoga dubbletter och den fungerar när dubletterna är få, alltså inte i detta fallet. För några år sedan hjälpte jag en annan kund med samma problem och då använde jag …