Coeo omdefinierar events till levande, digitala forum

Innan pandemin var de flesta konferenser fysiska. Under pandemin var de flesta konferenser (de som nu genomfördes) digitala. Efter pandemin finns det ett behov av att kombinera fysiskt med digitalt deltagande. Det var precis vad en av Vojigos kunder efterfrågade.

Men det räckte inte med att kunna genomföra eventet effektivt utan kunden ville adressera hela kedjan från anmälan, betalning och genomförande. Målet var att automatisera så mycket som möjligt och minimera manuellt arbete.

Då kunden redan använder Pipedrive CRM och Typeform så var det naturligt att bygga anmälningsformuläret i Typeform. Här matar deltagaren in om de vill delta på plats eller digitalt plus lite andra uppgifter. När uppgifterna kommer in i Pipedrive så skickas automatiskt ett mejl till anmälaren innehållande en länk till Stripe för betalning med kreditkort utifrån valt deltagande.

När betalningen genomförts uppdateras Pipedrive med betalningsuppgifterna och uppgifterna om deltagaren skickas till eventplattformen Coeo. Coeo mejlar sedan ut inloggningsuppgifterna till anmälaren. Därmed lyckades vi skapa ett helt automatiserat flöde.

Coeo har jag inte stött på tidigare. Coeo omdefinierar events till levande, digitala forum.

  • Coeo är en kraftfull plattform för att lösa behov som tidigare gjorts i personliga möten, med smartare och effektivare digital interaktion.

  • Man kan designa en flexibel konferenssida med organisationens varumärke och färger, fokuserad på att driva engagemang under och mellan de planerade händelserna och bygga in den i existerande hemsida.

  • Genom att integrera mobilapp, HD digital sändning, nätverkande, chatt, forum, utställarytor, gruppvideo, m.m. skapar Coeo ett ökat engagemang och en ökad interaktivitet bland deltagare.

  • Alla sändningar sparas och klipps automatiskt in i en egen play-kanal. Tack vare detta kan du spara exklusivt innehåll och fortsätta driva deltagare till plattformen även efter genomförd konferens.

När projektet startade så fanns ingen öppen integration till Coeo. Efter dialog med VDn Anders Gunnarsson så tog de snabbt fram ett gränssnitt via webhooks så att vi kunde skicka anmälningsuppgifterna för deltagarna. Stort TACK för stor lyhördhet, snabbhet och kundfokus.

All integration mellan de olika webbapplikationerna hanterades via Zapier. Zapier är en produkt som låter slutanvändare integrera webbapplikationerna de använder och automatisera arbetsflöden.

Vill ni veta med om integrationer till Pipedrive? Boka då ett möte nedan eller skicka mig ett mejl.

Med säljträning händer det!
— Torbjörn @vojigo