Förvandla din e-postsignatur till ett kraftfullt varumärkesverktyg

Anta följande scenario:

Era säljare ska ut på en branschmässa om fyra veckor och ni vill lägga till en banner under fyra veckor i säljarnas e-postsignaturer. Ni använder Microsoft 365 och något CRM verktyg. Någon på företaget tar fram bannern som sedan mejlas ut till alla säljarna som manuellt ändrar signaturen i Outlook och CRM verktyget. När mässan är över måste alla säljarna komma ihåg att ta bort bannern. Hur ofta händer inte det att gamla banners ligger kvar?

Är ni less på att klippa och klistra e-postsignaturer mellan olika applikationer och aldrig få fonter och färger att stämma med grafiska profilen? Är ni dessutom flera personer som sitter och gör samma sak så är det nog slöseri med tid, eller? Ni vill hellre prata med kunder än jobba med administration.

Nu finns det en lösning och den heter SIGNandGO.

 

VAD ÄR SIGNandGO?

SIGNandGO är en prenumerationsbaserad produkt som låter dig hantera e-postsignaturer centralt för dina anställda. Du kan använda vilken e-postapp som helst och alla enheter inklusive macOS, iOS och Android för att skicka dina e-postmeddelanden.

 

SIGNandGOs FUNKTIONER:

  • Det finns flera sätt att skapa en signatur i SIGNandGO, dessa är:

    • Använd HTML-källkoden för din tidigare designade signatur,

    • Välj bland färdiga mallar,

    • Eller skapa en ny signatur från grunden genom att designa från redaktörspanelen.

  • Med grupperingsfunktionen kan du definiera olika signaturer för olika avdelningar, underbolag och kontor i olika länder.

  • Du kan definiera hur många signaturer och grupper du vill och använda dem närhelst du behöver.

  • Med schemaläggningsfunktionen kan du skapa signaturer som kommer att vara aktiva för specifika tidsperioder som företagsjubileum, kampanjer och helgdagar.

  • Genom att använda tilläggsversionen i OWA (Outlook Web App) och Outlook Skrivbordsapplikation, kan du visa din signatur i de e-postmeddelanden du skickar.

  • När du svarar eller vidarebefordrar ett e-postmeddelande kan du ställa in att signaturen ska läggas till som en annan signatur eller ställ in den så att den inte visar några signaturer alls.

  • Du kan skilja på de externa och interna mottagarna, så du kan använda en enklare signatur för intern e-postkommunikation och använda banners i de e-postmeddelanden du skickar till andra företag.

  • Du kan använda .jpg, .png, .gif-bilder som en del av din signatur, och du kan länka till de resurser du vill ha.

  • Integrerat med Google Analytics kan du spåra länkarnas prestanda som du lägger till i dina signaturer.

 

VARFÖR SIGNandGO?

  • Automatisk uppdatering: Ni kan behöva uppdatera era användares signaturer varje gång en nyanställd börjar, eller när deras titel eller telefonnummer ändras. Med SIGNandGO kommer dina användares signaturer att uppdateras automatiskt.

  • Central hantering: Med centraliserad signaturhantering kan ni standardisera er företagsidentitet innan ni skickar dussintals e-postmeddelanden till kunder varje dag och därmed spegla er varumärkesidentitet på bästa möjliga sätt.

  • Varumärkesspråk: Skydda ert varumärke genom att se till att alla era anställda använder den mest uppdaterade och korrekta e-postsignaturen.

  • Marknadsföringsverktyg: Ni kan köra säsongsbetonade marknadsföringskampanjer eller produktmeddelanden och mäta deras engagemang.

  • Lätt att använda: Gör att ni enkelt kan designa era signaturer med det användarvänliga webbgränssnittet. Gör det möjligt för avdelningar som Human Resources, Sales, Marketing och Corporate Communications att hantera denna process istället för att vara IT-avdelningens ansvar.

  • Sömlös: SIGNandGO säkerställer att för många signaturer inte samlas i slutet av e-postmeddelanden eller att fält inte passar på mobilen.

  • Nytta: I ett företag med 100 personer, med 5 förfrågningar om signaturändringar per år, kommer nyttan från att ha SIGNandGO vara upp till 750%. Att ha korrekta och anpassade e-postsignaturer ökar dessutom konverteringen av säljteamens e-postmeddelanden med 33%, er varumärkesmedvetenhet med 18% och det totala antalet klick med 26%.

 

Vill du veta mer om SIGNandGO och dess funktionalitet? Skicka mig då ett mejl till tojo@vojigo.se eller varför inte boka ett möte med mig här >>.

 
Med säljträning händer det!
— Torbjörn @vojigo