Har din säljorganisation tillförlitliga säljprognoser?
CRM, Digitalisering, Pipedrive Torbjörn Johansson CRM, Digitalisering, Pipedrive Torbjörn Johansson

Har din säljorganisation tillförlitliga säljprognoser?

Vem har inte suttit på ett säljmöte då man ska motivera och försvara när en affär ska landa, men det borde finnas hjälp att få? I Pipedrive CRM så finns en prognosdel där man utifrån “förväntat avslutsdatum” kan summera upp hur olika hur olika affärer bidrar till säljresultatet per tidsintervall.

Läs mer
Digitala workshops ger ny kundnytta
Digitalisering Torbjörn Johansson Digitalisering Torbjörn Johansson

Digitala workshops ger ny kundnytta

Jag insåg tidigt att jag behövde kombinera olika verktyg för att lyckas få till den funktionalitet jag önskade. Efter en del googlande hittade jag det jag sökte. Två nya verktyg som tillsammans med några gamla verktyg löste mina problem. Vilka verktyg blev det då?

Läs mer
Vad menas med säljstödssystem? = CRM?

Vad menas med säljstödssystem? = CRM?

Innan du börjar “köpa” på dig en massa digitala verktyg, behöver du fundera på och beskriva hur du och din säljorganisation vill arbeta. Många havererade CRM-projekt startar i fel ände, först köper (hyr) de ett system och sedan funderar på hur man ska använda det.

Läs mer
Zapier - en räddare i nöden!
Digitalisering, CRM, Integrationer Torbjörn Johansson Digitalisering, CRM, Integrationer Torbjörn Johansson

Zapier - en räddare i nöden!

I veckan ställdes jag inför ett stort problem. Jag behövde till Pipedrive CRM importera information om avslutade affärer tre år tillbaka i tiden. Det var ofantligt många produkter till gigantiskt många affärer. Problemet var att till avslutade affärer läsa in vilka produkter som ingick och där fanns det ingen standardlösning. Så har löste jag problemet…

Läs mer