Har din säljorganisation tillförlitliga säljprognoser?
Vem har inte suttit på ett säljmöte då man ska motivera och försvara när en affär ska landa, men det borde finnas hjälp att få? I Pipedrive CRM så finns en prognosdel där man utifrån “förväntat avslutsdatum” kan summera upp hur olika hur olika affärer bidrar till säljresultatet per tidsintervall.
Jobba med dokument direkt i Pipedrive CRM
Nu kommer Pipedrive med dokumenthantering, där jag kan använda Pipedrive variabler i mallar och dokument. Det innebär att om jag använder en mall så fylls Pipedrive variablerna i automatiskt kopplat till den affärer jag jobbar med.
Förbättrad navigering i Pipedrive CRM
Pipedrive utvecklas ständigt för att ge säljare de bästa verktygen för att öka sina försäljningsresultat. Nu är det dags för nästa steg i utvecklingen - förbättrad navigering.
Checklista - att tänka på inför videomöten
Hoppas att dessa enkla åtta tips hjälper dig att skapa bra förutsättningar för dina framtida online videomöten.
Konfigurera automatiserade arbetsflöden och slipp återkommande uppgifter
Ett CRM ska underlätta vardagen för de som arbetar med försäljning. En viktig del är att automatisera det som går att automatisera. Här finns det mycket tid att spara och så slipper man tråkigt arbete.
Digitala workshops ger ny kundnytta
Jag insåg tidigt att jag behövde kombinera olika verktyg för att lyckas få till den funktionalitet jag önskade. Efter en del googlande hittade jag det jag sökte. Två nya verktyg som tillsammans med några gamla verktyg löste mina problem. Vilka verktyg blev det då?
Pipedrive CRM tilldelas utmärkelsen "lättast att använda"
Pipedrive Outranked Nearly 700 Competitors in the CRM Space to Win Top Award by The Blueprint, a Motley Fool company.
Äntligen, Pipedrive CRM nu på svenska!
Efter över ett års lobbyverksamhet med Pipedrive i Tallin så har det nu gett resultat. Pipedrive CRM finns inom kort på SVENSKA. Det kommer att öppna nya dörrar för Pipedrive CRM och den svenska marknaden.
Vad menas med säljstödssystem? = CRM?
Innan du börjar “köpa” på dig en massa digitala verktyg, behöver du fundera på och beskriva hur du och din säljorganisation vill arbeta. Många havererade CRM-projekt startar i fel ände, först köper (hyr) de ett system och sedan funderar på hur man ska använda det.
Hur fungerar ett CRM system?
Vad är då ett CRM system? Det är ett digitalt verktyg för att strukturera kund- och affärsinformation, hålla ordning, få en överblick över affärsläget, prioritera och arbeta effektivt med försäljning.
Säljträning + Gamification [1+1=3]
Säljträning ska vara kul, inte ett nödvändigt ont. Hur kan gamification (spelifiering) bidra?
Levererar du i nivå med dina säljmål?
I många CRM kan man mäta utfall av olika aktiviteter och försäljningsvolym, däremot är det svårt att sätta upp säljmål eller säljbudget i de flesta CRM och att följa upp dem. Hur kan man då bryta ned och visualisera säljmålen på ett enkelt sätt?
CRM lösningar - till för säljare eller controllers?
Säljare ogillar att bli kontrollerade. Ändå är många CRM lösningar uppbyggda just för att kontrollera, inte för att ge säljarna ett verktyg för att öka effektiviteten och motivationen.
Generera fler leads genom att se vem som besöker din webbplats
Endast 2% av besökarna på webbplatser lämnar sina uppgifter! Ta reda på vilka de övriga är och fyll ditt CRM med nya affärsmöjligheter.
Effektiv schemaläggning av publiceringar på sociala kanaler
Många funderar säkert på hur de ska hinna med att publicera olika inlägg på sociala medier. Det har jag också gjort tills jag fick tips om en programvara som löste problemet. Vilken kan du läsa mer om här.
Kan du förutse kommande månaders säljvolymer?
Många företag använder mätetal (KPI´er) som är resultat från historien. Det resultatet säger inget om hur det kommer att gå nästa månad eller månaden efter det. Kan man då förutse vad som komma skall?
Pipedrive CRM får toppbetyg
Användarna av olika CRM har sagt sitt. Pipedrive har fått toppbetyg och är det CRM som definieras som ledare. Extra kul att vara Pipedrive Expert Partner.
Pipedrivers: när ska du använda tidslinje vyn?
När du säljer kan du behöva få en visuell representation av dina historiska aktiviteter med en specifik kontakt på ett företag eller ett företag med alla dess kontakter. Detta är ett snabbt sätt att säkerställa att inga viktiga kontakter försummas. Så här gör du i Pipedrive CRM…
Så undviker du "Valley of Death"
Många företag skickar offerter med e-post till sina kunder och därefter tappar de totalt kontrollen. De har ingen aning vad kunden gör med offerten, om de överhuvudtaget öppnat mejlet. Känner du igen dig? Hur kan man då återta kontrollen över skickade offerter? Använd: GetAccept!
Zapier - en räddare i nöden!
I veckan ställdes jag inför ett stort problem. Jag behövde till Pipedrive CRM importera information om avslutade affärer tre år tillbaka i tiden. Det var ofantligt många produkter till gigantiskt många affärer. Problemet var att till avslutade affärer läsa in vilka produkter som ingick och där fanns det ingen standardlösning. Så har löste jag problemet…
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 73
- Digitalisering 110
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 51
- Pipedrive 65
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 7
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7