Engagera besökare på din webbplats
Anpassa din dialogrobot beroende på vilken sida besökaren är på, och beroende på vilka svar den får kan besökare antingen omedelbart kvalificeras som prospekt eller affärsmöjlighet eller hänvisas till en företagsrepresentant.
Behöver du hjälp med Pipedrive? Kontakta Vojigo
Vojigo är certifierad Pipedrive Premier Partner. I det åtagandet ingår att lämna Pipedrive support åt Vojigos kunder gällande: implementeringsstöd, produktrelaterade frågor och teknisk support. Det innebär…
Välkommen till gruppen ”Pipedrive på Svenska”
Gruppen “Pipedrive på Svenska” är till för alla som vill kommunicera om Pipedrive på svenska. Det kan vara att publicera ”bästa praxis”, ställa frågor eller ge synpunkter. Den röda tråden är att vi gör det på svenska och innehållet har en koppling till Pipedrive.
Pipedrive avslöjar sitt nya utvecklade varumärke
Pipedrive bygger vidare på arvet från sina säljverktyg och har utvecklats till en multi-produktplattform som kopplar samman områden över hela verksamheten, från leadgenerering till att vårda kundrelationer, till ett allsidigt affärsverktyg.
Pipedrive Projekt nu tillgängligt för alla
Pipedrive har nu lanserat Projekt-tillägget. Det innebär att alla kan börja jobba med Projekt i Pipedrive.
Håll koll på dina befintliga kunder i Pipedrive
Pipedrive CRM är byggt för att arbeta med olika aktiviteter som är kopplade till affärer som finns i någon definierad säljprocess. Men hur gör man mot befintliga kunder där man ännu inte identifierat någon merförsäljning eller en ny affär?
Hantera dubbletter på ett effektivt sätt
Jag arbetar just nu med en kund som hade ofantligt många dubbletter i sitt Pipedrive CRM. I Pipedrive finns en enkel funktion för att sammanfoga dubbletter och den fungerar när dubletterna är få, alltså inte i detta fallet. För några år sedan hjälpte jag en annan kund med samma problem och då använde jag …
Skicka nyhetsbrev och kampanjer med Pipedrive Campaigns
Idag använder många företag Mailchimp för att skicka ut e-nyhetsbrev. Men du finns ett alternativ! Pipedrive har nyligen släppt funktionen Pipedrive Campaigns. Grundfunktionaliteten är på plats och automatiseringar kommer att släppas under hösten.
Prognostisera månatliga intäkter i Pipedrive
När man säljrapporterar en vunnen affär så rapporterar man oftast affärens hela värde, åtminstone årsvärde. Men säljrapporteringen speglar sällan hur intäktsflödet kommer att se ut. Använder man Pipedrive CRM kan man även prognostisera månatliga intäkter utifrån varje affär.
Nu kan Whatsapp meddelanden skickas till Pipedrive
Pipedrive har 250+ färdiga appar som kan hämtas ned från Pipedrive Marketplace och integreras med Pipedrive. Här tänkte jag nämna en, Pipechat. Pipechat ger dig möjlighet att integrera Whatsapp med Pipedrive.
Pipedrive paketerar om i sina licensnivåer
Pipedrives fyra noggrant utarbetade licensnivåer ger dig de verktyg du behöver, oavsett om ditt företag är en startup eller har internationaliserats. Vilken är då rätt licensnivå för ditt företag?
Starta ditt telefonsamtal med ett klick i Pipedrive
Nu kan du ringa från Pipedrives webbapplikation med bara ett klick utan några extra kostnader.
Skapa en "community" med dina kunder
Vad händer efter att en affär har säljrapporterats? Hur håller man då koll på allt som ska göras i leveransen och framför allt hur kommuniceras detta med kunden? Många företag använder Trello för att hålla koll på leveranserna. Men finns det inte effektivare verktyg? Efter en tids letande hittade jag verktyget som är rankad som #1 inom kategorin “Workflow Management Software”.
Hur involvera ALLA medarbetare i företagets försäljning?
Jag träffar många företag som klagar över att personalen inte engagerar sig i att hitta nya affärsmöjligheter. Men har de fått rätt förutsättningar?
Har din säljorganisation tillförlitliga säljprognoser?
Vem har inte suttit på ett säljmöte då man ska motivera och försvara när en affär ska landa, men det borde finnas hjälp att få? I Pipedrive CRM så finns en prognosdel där man utifrån “förväntat avslutsdatum” kan summera upp hur olika hur olika affärer bidrar till säljresultatet per tidsintervall.
Jobba med dokument direkt i Pipedrive CRM
Nu kommer Pipedrive med dokumenthantering, där jag kan använda Pipedrive variabler i mallar och dokument. Det innebär att om jag använder en mall så fylls Pipedrive variablerna i automatiskt kopplat till den affärer jag jobbar med.
Förbättrad navigering i Pipedrive CRM
Pipedrive utvecklas ständigt för att ge säljare de bästa verktygen för att öka sina försäljningsresultat. Nu är det dags för nästa steg i utvecklingen - förbättrad navigering.
Konfigurera automatiserade arbetsflöden och slipp återkommande uppgifter
Ett CRM ska underlätta vardagen för de som arbetar med försäljning. En viktig del är att automatisera det som går att automatisera. Här finns det mycket tid att spara och så slipper man tråkigt arbete.
Vill du slippa skriva anteckningar i ditt CRM?
Tycker du att det tar för mycket tid att dokumentera dina aktiviteter i ditt CRM? Kanske gör du aktiviteter när du inte är framför datorn och kanske glömmer att notera dessa i ditt CRM? Nu finns det en lösning!
Pipedrive CRM tilldelas utmärkelsen "lättast att använda"
Pipedrive Outranked Nearly 700 Competitors in the CRM Space to Win Top Award by The Blueprint, a Motley Fool company.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 110
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 66
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 7
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7