Skapa en "community" med dina kunder

Vad händer efter att en affär har säljrapporterats? Hur håller man då koll på allt som ska göras i leveransen och framför allt hur kommuniceras detta med kunden?

Många företag använder Trello för att hålla koll på leveranserna. Andra försöker göra detta i Pipedrive. I Pipedrive har man redan allt kunddata och skapar då en ny process/pipeline som innehåller stegen i leveransen. Båda dessa verktyg saknar funktionalitet som behövs för att hålla ihop allt, leveransen plus kommunikationen med kunden.

Jag har hjälpt en kund att införa Pipedrive CRM och frågan nu var just hur de skulle kunna arbeta effektivt även i leveransskedet? Den typen av frågor triggar mig lite extra så jag började leta efter en programvara som uppfylld följande villkor:

  • det ska finnas ett Zapier gränssnitt så information kan skickas mellan Pipedrive CRM och systemet

  • varje kund ska ha en egen inloggning till sin domän (område)

  • det ska gå att sätta upp workflows utifrån leveransprocessen som ska innehålla olika aktiviteter synliga för kunden och där kunden ska kunna godkänna dokument

  • alla parter ska kunna ladda upp dokument och dela dessa mellan varandra

  • det ska gå att kommunicera mellan olika parter i systemet inom varje domän och man ska bli notifierad då någon skickar ett nytt meddelande

  • när projektet är klart ska det kunna arkiveras

Det blev en del googlande, bokade upp mig på några demos, upptäckte att de flesta systemen saknande någon del tills jag hittade Nifty. Nifty hade allt det jag letade efter. De har även en app som kan laddas ned till mobilen.

Nifty.jpg
Nifty Zapier.jpg

Det gjorde inte saken sämre då jag upptäckte att Nifty rankats högst gällande kundnöjdhet och användarvänlighet.

Läs mer om rapporten här.

Läs mer om rapporten här.

Är du intresserad att testa Nifty? Klicka på knappen nedan så får du en 14-dagars kostnadsfri testperiod.

Med säljträning händer det!
— Torbjörn @vojigo