Hitta affärsmöjligheter

Kroppsspråk på distans: Så påverkar det din röst och försäljning

Kroppsspråk på distans: Så påverkar det din röst och försäljning

I vår digitala värld sker allt fler kundmöten på distans, men vad många inte tänker på är hur kroppsspråket fortfarande spelar en avgörande roll – även när vi inte syns. Hur vi står, rör oss och till och med ler kan påverka vår röst och tonalitet, vilket i sin tur kan avgöra om vi lyckas med försäljningen eller inte. Vill du veta hur du kan använda ditt kroppsspråk, även på distans, för att stärka din kommunikation?

Vainu är inte längre "bara" företagsdata – nu även kontaktuppgifter till nyckelpersoner

Vainu är inte längre "bara" företagsdata – nu även kontaktuppgifter till nyckelpersoner

Det betyder att Vainu nu har allt du behöver för effektiv B2B-prospektering. Verktyget hjälper dig att hitta rätt företag utifrån dina önskade sökkriterier – och ger dig sedan personer att kontakta på dessa företag.

Vad är en Sales Qualified Lead (SQL)?

Vad är en Sales Qualified Lead (SQL)?

En Sales Qualified Lead (SQL) är en potentiell kund (prospekt) som har förflyttats till säljpipelinen efter att uttryckt tillräckligt intresse för din produkt eller tjänst. Vanligtvis har den passerat marknadsavdelningen som en Marketing Qualified Lead (MQL). Nu kan säljteamet arbeta vidare med att konvertera prospektet till en aktiv kund.

Vad är en Marketing Qualified Lead (MQL)?

Vad är en Marketing Qualified Lead (MQL)?

En Marketing Qualified Lead (MQL) är en potentiell kund (prospekt) som marknadsföringsteamet har utsett som mest sannolik att bli en kund jämfört med andra prospekt. Prospektet har visat en viss nivå av intresse för företagets produkter/tjänster eller engagemang som bekräftar för marknadsföringsteamet att detta är ett äkta prospekt.

Försäljning versus marknadsföring

Försäljning versus marknadsföring

Vad kan vi inom sälj lära oss från Formel 1? Jag är så fascinerad över hur arbetet i depån är synkroniserar inom Formel1. Alla vet vad de ska göra i varje enskilt ögonblick. En samverkan mellan många individer för att åstadkomma ett gemensamt mål som kan vara däckbyte på snabbast möjliga tid. Kan vi lära oss något av det inom B2B försäljning?

Säljare vinner på att marknadsföra sig

Säljare vinner på att marknadsföra sig

Den här artikeln tar upp frågan varför det är viktigt för säljare att vara på LinkedIn och marknadsföra sig för att få förtroende. Frågor som besvaras är: Vad vinner säljare på att vara på LinkedIn? Vad vinner säljare på att marknadsföra sig? Varför är det viktigt med förtroende och hur det påverkar säljprocessen? Då får även tips för att öka försäljningen med LinkedIn.

Lider du av säljhinder?

Lider du av säljhinder?

Jag träffar en del företagare och säljare som ogillar att ringa “kalla samtal”. När jag borrar lite djupare i orsaken så framkommer det ofta att de inte har så stor erfarenhet av det. Alltså är det mentala spöken, deras tankar om “kalla samtal” som skapar olustkänslor som sedan påverkar dem genom att de undviker att ringa. Här kan du läsa om tolv olika typer av säljhinder.

Konsultrollen - vad innefattar den?

Konsultrollen - vad innefattar den?

Jag har arbetat i konsultbranschen i över 10 år, som regionchef i två företag och nu som konsult på Vojigo. Det är något speciellt att vara konsult, att vara kundernas problemlösare och strategiska rådgivare. Jag googlade på konsultrollen och hittade bland annat följande: 5 personliga egenskaper som passar en konsult.

Vilken är den BÄSTA boken du läst? (inom B2B försäljning)

Vilken är den BÄSTA boken du läst? (inom B2B försäljning)

Jag har läst en hel del böcker under min yrkeskarriär. Författare som Brian Tracy, Bruce King, Neil Reckham med flera. Ändå slår ingen den första säljboken jag läste som är skriven av…