Nu kan du schemalägga dina mejl i Pipedrive
Har du någon gång önskat att du kunde skriva ett mejl men skicka det vid ett annat tillfälle? Nu finns den möjligheten i Pipedrive CRM.
Har säljarna rätt förutsättningar för att lyckas? Ställ en diagnos nu!
Vi har tagit fram en snabbtest för att undersöka om säljarna har rätt förutsättningar för att lyckas. Har säljorganisationen en infrastruktur som möjliggör att säljarna kan nå sin fulla potential?
Kan ekonomichefen undvara ett affärssystem?
Idag finns det nog ingen ekonomichef som skulle acceptera att jobba på ett företag utan ett affärssystem (ekonomisystem). På samma sätt borde ingen försäljningschef behöva acceptera att organisationen inte har något CRM system. Men tyvärr är det många CRM införande projekt som fallerar. Varför då?
Håll alla uppdaterade med Pipedrives funktion Inblick!
Nu kan du dela dina instrumentpaneler i funktionen Inblick med dina kollegor, chefer, återförsäljare och till och med kunder - även om de inte har ett Pipedrive-konto. Du kan också visa dina resultat på en skärm på ditt kontor för att uppmuntra alla att bidra till dina framsteg mot dina mål.
Det perfekta kundmötet
Hur många gånger har du redan funderat på hur ditt perfekta kundmöte kan se ut ?! Varför inte genomföra detta?Bestäm vilka steg och funktioner du vill inkludera i ditt perfekta kundmöte. Sätt sedan bara dessa steg i en strukturerad ordning och sedan är du igång.
Framtiden för digital försäljning
Med Idiligo kan den information som samlats in och utbytts under kundmötet ges till kunden på en mikrosite för att ge hen möjligheten att granska och distribuera informationen vidare när hen vill och behöver.
Pipedrive “Smart Docs Pro” för digital signering av dokument
Med Pipedrive “Smart Docs Pro” får du en kostnadseffektiv e-signeringsfunktion då tillägget är per företag (alltså inte per användare).
Skippa mejlen! Testa ett nytt sätt att kommunicera med dina kollegor inom sälj
Upplever du att det mejlas för mycket? En del företag har börjat använda chattar som SLACK och TEAMS men denna kommunikation sparas kanske inte på rätt ställe? Men nu finns det en lösning.
Skapa en "community" med dina kunder
Vad händer efter att en affär har säljrapporterats? Hur håller man då koll på allt som ska göras i leveransen och framför allt hur kommuniceras detta med kunden? Många företag använder Trello för att hålla koll på leveranserna. Men finns det inte effektivare verktyg? Efter en tids letande hittade jag verktyget som är rankad som #1 inom kategorin “Workflow Management Software”.
Integrera användarvänliga webbformulär till Pipedrive CRM
Ibland finns dock behovet av mer sofistikerade webbformulär. Att utifrån ett svar på en tidigare fråga hoppa till olika avsnitt i formuläret. Kanske behöver personen laddar upp filer? Då kan du använda Typeform.
Två funktioner blir en för effektivare mötesbokningar
Nu har Pipedrive förbättrat den funktionen ytterligare då du nu direkt kan boka ett online-möte i Zoom samtidigt som du ger alternativa mötesdatum. Detta fick du tidigare göra i två steg, första boka mötet, sedan skicka möteslänken när mötet var bokat, nu sker allt direkt.
Håll effektiva online-möten med Zoom eller Teams
Både Zoom och Teams är online-mötesverktyg som innehåller en hel del viktiga funktioner som dela skärm, dela in deltagare i grupprum och göra omröstningar. Däremot saknas funktioner som att förbereda en mötesstruktur som hjälper mötesledaren att strukturera och genomföra mötet på ett professionellt sätt. Men det finns en lösning!
Receptet - Vinn fler affärer, snabbare!
Jag beskriver hur jag använder sex digitala verktyg där jag har ett partnerskap vilket innebär att jag kan erbjuda Vojigos kunder samma nytta som jag själv upplever. Det centrala systemet är Pipedrive och övriga verktyg har bra integrationer till Pipedrive.
Spara tid när du ska mejla dina kunder eller prospekts
Vem har inte letat bland gamla mejl för att kopiera texten och sedan byta ut viss information så mejlet blir anpassat för den nya mottagaren. Det har i alla fall jag gjort. Men inte längre!
Har du tröttnat på att hitta ett mötesdatum som passar alla?
Vem har inte mejlat och försökt hitta en mötestid som passar båda parter? Oftast går det några vändor fram och tillbaka innan det är klart. Tar en del onödig tid, ett rent slöseri skulle jag säga. Men det finns en lösning!
Leadfeeder nu integrerad i Pipedrive
Förr kunde företag besöka din webbplats anonymt. Med Pipedrives Webbesökare (Web Visitors) kan du nu se vilka organisationer som besöker din sida, hur de hittade dig och vad som engagerade dem.
Dags att presentera en ny spännande partner, Idiligo
Ett mål jag har för att ta in en ny partner är att effektivisera vardagen för Vojigo (mig själv) samt kunna erbjuda samma nytta för mina kunder med tillägget att jag kan erbjuda ett mervärde till produkterna. Idag är det dags att presentera min åttonde partner Idiligo. Jag är deras enda certifierade partner i Sverige.
Ifyllda webbformulär skapar nya affärsmöjligheter i Pipedrive
Använder ni formulär på era webbsidor? Inte ovanligt att man då får ett e-postmeddelande då det är ifyllt, men vad händer sedan? Han man otur måste man manuellt mata in uppgifterna i sitt CRM, men inte om man använder Pipedrive och Pipedrives formulär.
Skicka personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt
Med Klenty kan säljare skicka mycket personliga e-postmeddelanden som levereras vid rätt tidpunkt genom att skapa olika sekvenser av e-postmeddelanden för olika ändamål.
Skapa automatiskt en faktura i Visma från Pipedrive
Jag fick en fråga från ett företag om det går att fakturera direkt från Pipedrive. Jag vet att på Pipedrive Marketplace finns en hel del appar som hanterar just detta. Kollade runt lite på kundrecensioner och många var missnöjda. Men varför inte en gång för alla utreda detta för mitt eget bolag? Resultat: Nu kommer jag att spara många timmar på ett år.
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 73
- Digitalisering 110
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 51
- Pipedrive 65
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 7
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7