Ny layout för Kontaktvyn i Pipedrive
Pipedrive, CRM Torbjörn Johansson Pipedrive, CRM Torbjörn Johansson

Ny layout för Kontaktvyn i Pipedrive

Pipedrive arbetar kontinuerligt med att förbättra och förenkla gränssnittet för användarna. För ett tag sedan så förändrades layouten för AFFÄRER med en sammanfattning. Nu är det dags för KONTAKTER att få samma layoutprincip som affärerna.

Läs mer
Vojigo önskar er alla en riktigt God Jul & Gott Nytt År
Torbjörn Johansson Torbjörn Johansson

Vojigo önskar er alla en riktigt God Jul & Gott Nytt År

Jag vill passa på att tacka mina kunder, samarbetspartners, vänner och branschkollegor för ett inspirerande år och önska er alla en riktigt God Jul & Gott Nytt År och jag gör det med ett rim. Som konsultföretag är man van vid checklistor så varför inte en om julen?

Läs mer
Struktur och Kultur: Två hörnstenar för framgångsrik förändringsledning
Förändringsledning Torbjörn Johansson Förändringsledning Torbjörn Johansson

Struktur och Kultur: Två hörnstenar för framgångsrik förändringsledning

Behöver vi då förändra (förbättra)? Om vi gör som vi alltid har gjort, får vi samma resultat som vi alltid har fått. Omvärldsförändringar slutar inte bara för att vi väljer att inte göra något. Bygger man in detta i sitt arbetssätt (ständiga förbättringar) behöver man inte ta så stora tag utan istället små förbättringar, ofta.

Läs mer
Synkronisera flera e-postkonton i Pipedrive
CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson

Synkronisera flera e-postkonton i Pipedrive

E-postsynkronisering är ett otroligt verktyg för att kommunicera med kunder och hantera dessa konversationer i Pipedrive. Och du kan nu ha flera e-postkonton synkroniserade samtidigt, vilket gör det ännu enklare att hålla din e-post organiserad. Fungerar utmärkt om man vill synkronisera gemensamma mejladresser som till exempel info@xxxxx.com.

Läs mer
Allt bra kan alltid bli bättre
Kundnöjdhet Torbjörn Johansson Kundnöjdhet Torbjörn Johansson

Allt bra kan alltid bli bättre

Hur tränar du dina färdigheter inom kundkommunikation och kundmöten? Hur säkerställer du är bättre idag än i går och vad skall du göra för att bli ännu lite bättre i morgon?
Vad tror du att du gör inom detta område som dina konkurrenter inte gör? För tro mig – de försöker att ”vara trevlig” mot sina kunder så mycket de bara kan de också!

Läs mer
Nya sätt att sortera din pipeline
Pipedrive Torbjörn Johansson Pipedrive Torbjörn Johansson

Nya sätt att sortera din pipeline

Nu har Pipedrive lagt till fler sorteringsalternativ utöver den aktivitetsbaserade standardsorteringen. Du kan t.ex sortera affärerna i storleksordning så den största affären är högst upp i varje processteg eller sortera affärerna utifrån förväntat avslutsdatum.

Läs mer
"Power up" med Pipedrives nya licens
Pipedrive Torbjörn Johansson Pipedrive Torbjörn Johansson

"Power up" med Pipedrives nya licens

Pipedrive har tidigare haft fyra licensnivåer. Det många har upplevt är att hoppet från licens Professional till Enterprise har varit väldigt stort prismässigt. Pipedrive har nu tagit fram en ny licens “Power” som ligger mellan Professional och Enterprise.

Läs mer
Vad är en Sales Qualified Lead (SQL)?

Vad är en Sales Qualified Lead (SQL)?

En Sales Qualified Lead (SQL) är en potentiell kund (prospekt) som har förflyttats till säljpipelinen efter att uttryckt tillräckligt intresse för din produkt eller tjänst. Vanligtvis har den passerat marknadsavdelningen som en Marketing Qualified Lead (MQL). Nu kan säljteamet arbeta vidare med att konvertera prospektet till en aktiv kund.

Läs mer