3 steg för en lyckad säljpresentation
Kundmötet Torbjörn Johansson Kundmötet Torbjörn Johansson

3 steg för en lyckad säljpresentation

Du identifiera problemen och dess konsekvenser, förklarar hur din lösning löser dessa problem och sedan avslutar du med att förklara vilka fördelar (nyttor) de kan förvänta sig att få. Följer du detta recept kommer dina säljpresentationer att hjälpa dig att vinna fler affärsmöjligheter.

Läs mer
5 sätt spelifiering kan öka ROI för säljstödssystem (CRM)
CRM, Säljkultur, Gamification Torbjörn Johansson CRM, Säljkultur, Gamification Torbjörn Johansson

5 sätt spelifiering kan öka ROI för säljstödssystem (CRM)

Ett säljstödssystem värde beror på vilken information som matas in i det. Att hålla informationen uppdaterad garanterar att säljarna kan samverka med kunder på det mest effektiva och lönsamma sättet. Men om säljstödssystemet inte uppdateras konsekvent och korrekt blir det ett mycket mindre värdefullt verktyg för säljarna och företaget. Säljstödssystemets ROI är mycket beroende av kvaliteten och konsistensen i den information som säljarna matar in. Att få säljare engagerade med att mata in sin information är en av de största utmaningarna för att få en bra ROI. Hur kan då spelifiering öka säljstödssystemets ROI?

Läs mer
3 steg för att undvika en uppblåst säljpipeline
CRM, Försäljningsprocesser, Pipedrive Torbjörn Johansson CRM, Försäljningsprocesser, Pipedrive Torbjörn Johansson

3 steg för att undvika en uppblåst säljpipeline

Som försäljningschef är en av de mest utmanande uppgifterna att hantera sitt säljteams säljpipeline. Med tiden blir säljpipelinen uppblåst av affärsmöjligheter som inte längre är aktuella och relevanta. Men genom att använda tre enkla steg så kan du hjälpa ditt säljteam att bättre hantera sina affärsmöjligheter och förhindra en uppblåst säljpipeline och en högst irrelevant säljprognos (som baseras på affärerna i säljpipelinen).

Läs mer
Låt ditt CRM hjälpa dig att prioritera rätt affärsmöjligheter
Motiverande mål/mätetal, CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson Motiverande mål/mätetal, CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson

Låt ditt CRM hjälpa dig att prioritera rätt affärsmöjligheter

Finns det några likheter mellan en säljare och en orienterare? Absolut, båda behöver veta var de är, vart de ska samt hur de ska ta sig dit på bästa sätt. Men har säljaren lika bra hjälpmedel som orienteraren? Några kanske, men alla andra då? Hur kan man ändra på det?

Läs mer
Har du testat detta produktivitetstrick?
Personlig effektivitet Torbjörn Johansson Personlig effektivitet Torbjörn Johansson

Har du testat detta produktivitetstrick?

Har du någon gång varit i ett dåligt sinnestillstånd och inte har lust med något? Kanske brukar du träna regelbundet men idag har du ingen lust och ställer in träningen? Kanske handlar det om att undvika börja med en tidskrävande uppgift på jobbet? Här ska du få ett tips på hur du kan ändra ditt dåliga sinnestillstånd genom att ändra ditt fysiologiska recept.

Läs mer
Zapier - en räddare i nöden!
Digitalisering, CRM, Integrationer Torbjörn Johansson Digitalisering, CRM, Integrationer Torbjörn Johansson

Zapier - en räddare i nöden!

I veckan ställdes jag inför ett stort problem. Jag behövde till Pipedrive CRM importera information om avslutade affärer tre år tillbaka i tiden. Det var ofantligt många produkter till gigantiskt många affärer. Problemet var att till avslutade affärer läsa in vilka produkter som ingick och där fanns det ingen standardlösning. Så har löste jag problemet…

Läs mer
Pipedrive + Pointagram = SANT
Digitalisering, CRM, Gamification Torbjörn Johansson Digitalisering, CRM, Gamification Torbjörn Johansson

Pipedrive + Pointagram = SANT

Nu var det dags att hitta ett verktyg som kan visualisera spelifiering (gamification) utifrån vilka aktiviteter som utförs i Pipedrive samt vilka affärer som vi vinner. Som vanligt så skannar jag Pipedrives marknadsplats för att se vilka app alternativ som finns tillgängliga. Jag valde Pointagram därför att…

Läs mer
5 punkter interna säljmöten bör innehålla
Interna säljmöten Torbjörn Johansson Interna säljmöten Torbjörn Johansson

5 punkter interna säljmöten bör innehålla

Saknar era interna säljmöten något? Fokuserar era möten på siffror och försäljningsmål, men misslyckas med att inspirera och främja professionell säljutveckling? Hur kan vi då få ut maximalt av vårt interna säljmöte? Låt oss göra det med försäljning eller SALES! Här kommer fem punkter som interna säljmöten bör innehålla:

Läs mer