Hur tränar du dina färdigheter inom kundkommunikation och kundmöten? Hur säkerställer du är bättre idag än i går och vad skall du göra för att bli ännu lite bättre i morgon?
Vad tror du att du gör inom detta område som dina konkurrenter inte gör? För tro mig – de försöker att ”vara trevlig” mot sina kunder så mycket de bara kan de också!
Kundportalen som hjälper dig stärka samarbetet med dina kunder
Behöver du hjälp med Pipedrive? Kontakta Vojigo
Stort TACK till Vojigos kunder
Att skapa värde är inte alltid lätt att mäta. Jag har valt att använda verktyget Trustpilot och efter avslutat uppdrag ber jag kunderna bedöma min insats i en skala från ett till fem och dessutom skriva några ord. Jag har hittills fått 56 skrivna omdömen och nu också nått den högsta nivån. Jag är så otroligt stolt och tacksam över att mina kunder uppskattar det jag gör: att jag hjälper dem, delar med mig av min kunskap och skapar värde i mina leveranser.
Upplev effekten av kundomdömen
Skapa en "community" med dina kunder
Vad händer efter att en affär har säljrapporterats? Hur håller man då koll på allt som ska göras i leveransen och framför allt hur kommuniceras detta med kunden? Många företag använder Trello för att hålla koll på leveranserna. Men finns det inte effektivare verktyg? Efter en tids letande hittade jag verktyget som är rankad som #1 inom kategorin “Workflow Management Software”.
Kundklagomål - är det bra eller dåligt?
I mitt senaste inlägg skrev jag om kundnöjdhet och hur man kan arbeta med det genom kvalitativa kundintervjuer. Men det finns fler sätt att skapa nöjda kunder. Ett är att hantera kundklagomål på ett konstruktivt sätt. Jag googlade på ordet "kundklagomål" och fick 16 800 träffar. Många företag har insett vikten av att hantera kundklagomål. Har ditt företag gjort det?