Inom B2B-försäljning har detta perspektivskifte lett till en övergång från att betona produkternas egenskaper till att framhäva deras kundnytta. Men vad innebär det egentligen, och varför är det så kritiskt för din verksamhets framgång?
Kundportalen som hjälper dig stärka samarbetet med dina kunder
Har säljarna rätt förutsättningar för att lyckas? Ställ en diagnos nu!
Hur låter ditt varumärke?
Vad är en timme värd?
Vad gör en managementkonsult?
Managementkonsulter arbetar på ledningens uppdrag med tillfälliga ofta företagsövergripande problemställningar. Managementkonsulter arbetar med att uppnå förbättringar i organisationer och dess olika processer. Målet är att uppnå maximal affärsnytta eller motsvarande effektiviseringar hos uppdragsgivaren.
Går det att kombinera telefonvett och kundfokus?
Vilket kundvärde skapar era produkter och tjänster?
Har du koll på ditt företags affärsmodell?
5 orsaker till att prospekt inte köper av dig
People don’t buy what you do; they buy why you do it!
Jag har lyssnat på en del TED-Talks genom åren, men det finns en som särskilt utmärker sig. Denna Ted Talk-video från Simon Sinek är ovärderlig och gäller för säljare oberoende bransch eftersom den handlar om hur vår hjärna fungerar. Folk köper från människor som de känner, gillar och litar på. Vill du veta vilken TED-Talk det är?
Vilket perspektiv har ert kunderbjudande, produkt eller kundnytta?
Vårt erbjudande till kund kan beskrivas ur två olika perspektiv: produkt eller kundnytta. I perspektivet produkt beskriver vi vad vi gör om vi är ett tjänsteföretag eller vad produkten är om vi är ett produktföretag. I perspektivet kundnytta beskriver vi den kundnytta som produkten eller tjänsten skapar. Låt mig ge ett exempel.
Säljer ni borrmaskiner eller hål?