I affärsvärldens orkester spelar marknadsföring och försäljning två kritiska, men ofta isolerade, melodier. Hur ofta har vi inte bevittnat dessa avdelningar agera som solister snarare än som delar av en harmonisk duo? Denna disharmoni mellan enheter kan dock omvandlas till en symfoni av samarbete med rätt verktyg.
Nu kan du "bädda in" Pipedrives mötesbokare på webben
Vad är en Sales Qualified Lead (SQL)?
En Sales Qualified Lead (SQL) är en potentiell kund (prospekt) som har förflyttats till säljpipelinen efter att uttryckt tillräckligt intresse för din produkt eller tjänst. Vanligtvis har den passerat marknadsavdelningen som en Marketing Qualified Lead (MQL). Nu kan säljteamet arbeta vidare med att konvertera prospektet till en aktiv kund.
Vad är en Marketing Qualified Lead (MQL)?
En Marketing Qualified Lead (MQL) är en potentiell kund (prospekt) som marknadsföringsteamet har utsett som mest sannolik att bli en kund jämfört med andra prospekt. Prospektet har visat en viss nivå av intresse för företagets produkter/tjänster eller engagemang som bekräftar för marknadsföringsteamet att detta är ett äkta prospekt.
Gemensamma mätetal en framgångsfaktor
SMARKETING: Den enande kraften av sälj och marknadsföring
Smarketing är integrationsprocessen för ett samarbete mellan försäljnings- och marknadsföringsavdelningen på ett företag. Målet är ett 100 procentigt samarbete mellan försäljning och marknad där avdelningarna har gemensamma mål som ska öka företagets omsättning. Så här kommer du igång med smarketing.
Försäljning versus marknadsföring
Vad kan vi inom sälj lära oss från Formel 1? Jag är så fascinerad över hur arbetet i depån är synkroniserar inom Formel1. Alla vet vad de ska göra i varje enskilt ögonblick. En samverkan mellan många individer för att åstadkomma ett gemensamt mål som kan vara däckbyte på snabbast möjliga tid. Kan vi lära oss något av det inom B2B försäljning?