Gamification

5 sätt spelifiering kan öka ROI för säljstödssystem (CRM)

5 sätt spelifiering kan öka ROI för säljstödssystem (CRM)

Ett säljstödssystem värde beror på vilken information som matas in i det. Att hålla informationen uppdaterad garanterar att säljarna kan samverka med kunder på det mest effektiva och lönsamma sättet. Men om säljstödssystemet inte uppdateras konsekvent och korrekt blir det ett mycket mindre värdefullt verktyg för säljarna och företaget. Säljstödssystemets ROI är mycket beroende av kvaliteten och konsistensen i den information som säljarna matar in. Att få säljare engagerade med att mata in sin information är en av de största utmaningarna för att få en bra ROI. Hur kan då spelifiering öka säljstödssystemets ROI?

Pipedrive + Pointagram = SANT

Pipedrive + Pointagram = SANT

Nu var det dags att hitta ett verktyg som kan visualisera spelifiering (gamification) utifrån vilka aktiviteter som utförs i Pipedrive samt vilka affärer som vi vinner. Som vanligt så skannar jag Pipedrives marknadsplats för att se vilka app alternativ som finns tillgängliga. Jag valde Pointagram därför att…