Storytelling - nytt eller urgammalt?
Kundmötet Torbjörn Johansson Kundmötet Torbjörn Johansson

Storytelling - nytt eller urgammalt?

Storytelling är inget nytt. Att kommunicera med berättelser är 250 000 år gammalt och är det äldsta sättet att kommunicera människa till människa. Därefter kommer rita vilket är 27 000 år gammalt, skriften kom för 3 500 år sedan och det senaste, Powerpoint, ett av våra mest använda presentationsverktyg, har "bara" 28 år på nacken. Storytelling är ...

Läs mer
Hur får jag tid att ringa "kalla samtal"?
Personlig effektivitet Torbjörn Johansson Personlig effektivitet Torbjörn Johansson

Hur får jag tid att ringa "kalla samtal"?

Varje säljare har arbetsdagar som av och till är kaotiska. De kan ha planerat ett antal uppgifter som de vill göra, men redan före kl.09, skjuts planen i sank. En viktig kund ringer och har ett problem, det finns e-post med tekniska och komplicerade frågor att besvara, ett möte drar ut på tiden och plötsligt är planen förstörd. Ofta blir det att ringa kalla samtal till kunder som nedprioriteras, det hanns inte med.

Det finns en enkel lösning, säger John Klymshyn, författare till Move the Sale Forward
"20-call burst" är vad som krävs.

Läs mer
Hur lyckas med förändringar?
Förändringsledning Torbjörn Johansson Förändringsledning Torbjörn Johansson

Hur lyckas med förändringar?

”- Det finns ingenting så svårt att ta itu med, ingenting så vådligt att leda, ingenting så osäkert i framgång som att söka införa en ny tingens ordning. Den som förändrar får nämligen som motståndare alla dem, som lyckats väl i de gamla spåren och endast ljumma försvarare i dem som kan tänkas fungera i det nya.”
Läs mer
Kundklagomål - är det bra eller dåligt?
Kundnöjdhet Torbjörn Johansson Kundnöjdhet Torbjörn Johansson

Kundklagomål - är det bra eller dåligt?

I mitt senaste inlägg skrev jag om kundnöjdhet och hur man kan arbeta med det genom kvalitativa kundintervjuer. Men det finns fler sätt att skapa nöjda kunder. Ett är att hantera kundklagomål på ett konstruktivt sätt. Jag googlade på ordet "kundklagomål" och fick 16 800 träffar. Många företag har insett vikten av att hantera kundklagomål. Har ditt företag gjort det?

Läs mer