
Förbättrad navigering i Pipedrive CRM
Pipedrive utvecklas ständigt för att ge säljare de bästa verktygen för att öka sina försäljningsresultat. Nu är det dags för nästa steg i utvecklingen - förbättrad navigering.

Konfigurera automatiserade arbetsflöden och slipp återkommande uppgifter
Ett CRM ska underlätta vardagen för de som arbetar med försäljning. En viktig del är att automatisera det som går att automatisera. Här finns det mycket tid att spara och så slipper man tråkigt arbete.

Vill du slippa skriva anteckningar i ditt CRM?
Tycker du att det tar för mycket tid att dokumentera dina aktiviteter i ditt CRM? Kanske gör du aktiviteter när du inte är framför datorn och kanske glömmer att notera dessa i ditt CRM? Nu finns det en lösning!

Pipedrive CRM tilldelas utmärkelsen "lättast att använda"
Pipedrive Outranked Nearly 700 Competitors in the CRM Space to Win Top Award by The Blueprint, a Motley Fool company.

Äntligen, Pipedrive CRM nu på svenska!
Efter över ett års lobbyverksamhet med Pipedrive i Tallin så har det nu gett resultat. Pipedrive CRM finns inom kort på SVENSKA. Det kommer att öppna nya dörrar för Pipedrive CRM och den svenska marknaden.

Hur fungerar ett CRM system?
Vad är då ett CRM system? Det är ett digitalt verktyg för att strukturera kund- och affärsinformation, hålla ordning, få en överblick över affärsläget, prioritera och arbeta effektivt med försäljning.

3 steg för att undvika en uppblåst säljpipeline
Som försäljningschef är en av de mest utmanande uppgifterna att hantera sitt säljteams säljpipeline. Med tiden blir säljpipelinen uppblåst av affärsmöjligheter som inte längre är aktuella och relevanta. Men genom att använda tre enkla steg så kan du hjälpa ditt säljteam att bättre hantera sina affärsmöjligheter och förhindra en uppblåst säljpipeline och en högst irrelevant säljprognos (som baseras på affärerna i säljpipelinen).

Låt ditt CRM hjälpa dig att prioritera rätt affärsmöjligheter
Finns det några likheter mellan en säljare och en orienterare? Absolut, båda behöver veta var de är, vart de ska samt hur de ska ta sig dit på bästa sätt. Men har säljaren lika bra hjälpmedel som orienteraren? Några kanske, men alla andra då? Hur kan man ändra på det?

Pipedrivers: när ska du använda tidslinje vyn?
När du säljer kan du behöva få en visuell representation av dina historiska aktiviteter med en specifik kontakt på ett företag eller ett företag med alla dess kontakter. Detta är ett snabbt sätt att säkerställa att inga viktiga kontakter försummas. Så här gör du i Pipedrive CRM…
- AI 5
- Behovsanalys 6
- CRM 74
- Digitalisering 113
- Försäljningsprocesser 28
- Förändringsledning 13
- GDPR 3
- Gamification 6
- Hitta affärsmöjligheter 25
- Integrationer 15
- Interna säljmöten 6
- Key Account Management 7
- Kunderbjudande 12
- Kundmötet 34
- Kundnöjdhet 8
- Lead Nurturing 4
- Motiverande mål/mätetal 20
- Personlig effektivitet 52
- Pipedrive 69
- Prioritera kunder 4
- Samspel sälj och marknad 8
- Social Selling 2
- Strategi 6
- Säljcoaching 10
- Säljkultur 8
- Öka sannolikheten 7