3 steg för att undvika en uppblåst säljpipeline
CRM, Försäljningsprocesser, Pipedrive Torbjörn Johansson CRM, Försäljningsprocesser, Pipedrive Torbjörn Johansson

3 steg för att undvika en uppblåst säljpipeline

Som försäljningschef är en av de mest utmanande uppgifterna att hantera sitt säljteams säljpipeline. Med tiden blir säljpipelinen uppblåst av affärsmöjligheter som inte längre är aktuella och relevanta. Men genom att använda tre enkla steg så kan du hjälpa ditt säljteam att bättre hantera sina affärsmöjligheter och förhindra en uppblåst säljpipeline och en högst irrelevant säljprognos (som baseras på affärerna i säljpipelinen).

Läs mer
Låt ditt CRM hjälpa dig att prioritera rätt affärsmöjligheter
Motiverande mål/mätetal, CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson Motiverande mål/mätetal, CRM, Pipedrive Torbjörn Johansson

Låt ditt CRM hjälpa dig att prioritera rätt affärsmöjligheter

Finns det några likheter mellan en säljare och en orienterare? Absolut, båda behöver veta var de är, vart de ska samt hur de ska ta sig dit på bästa sätt. Men har säljaren lika bra hjälpmedel som orienteraren? Några kanske, men alla andra då? Hur kan man ändra på det?

Läs mer