Hur många gånger har jag inte hittat lösningar på ett kundproblem då jag inte tänkt på det alls. Det bara poppar upp som popcorn när jag står i duschen, klipper gräsmattan eller när jag ska somna. Det som krävs är att jag ställt frågan så att hjärnan kan arbeta i lugn och ro och leta i minnesbankerna som jag i medvetet tillstånd inte har tillgång till.
Vilka händelser kan då innebära nya affärsmöjligheter?
Med online säljträning händer det!
Äntligen, nu är det dags...
Lanseringen av mitt nya online B2B säljträningsprogram: 7 steg till ökade säljprestationer.
Hur få till ett kundmöte UTAN "kalla samtal"?
Många gillar inte att ringa "kalla samtal". Jag har tidigare skrivit ett nyhetsbrev om hur man kan få effektivitet i att ringa. Men om man inte vill ringa, finns det då alternativ?
Hur ska man då få till kundmöten?
Öka försäljningen genom samverkan med marknadsavdelningen
Vem har inte jobbat i organisationer där samarbetet gnisslat mellan sälj och marknad? Det jag ska belysa idag är nyttan av samarbete mellan marknads- och säljorganisationen.
Enligt de senaste forskningsstudierna, visar det att företag som samordnar sin försäljning och marknadsföring genererade 208% mer intäkter från sina marknadsföringsinsatser.