Ta kontroll över dina offerter!

Som jag nämnt tidigare så är jag 100% digital i mitt arbete. När allt är digitaliserat vill man också uppnå en hög integration mellan olika system. Det är ett enormt slöseri med tid att mata in samma information flera gånger i olika system. Jag vet att många systemleverantörer håller på med att skapa nya integrationsgränssnitt via Zapier. Via Zapier är det enkelt att skicka information mellan olika system och man behöver inte vara programmera för att göra dessa kopplingar.

Hjärtat i min digitalisering är mitt CRM som är pipedrive. Jag har flera integration men saknade integration mot mitt dåvarande offertverktyg som var Bidrik. Jag började analysera olika och testade först OneFlow men även de saknade just integration mot pipedrive.

Jag hittade två kandidater, PandaDoc och GetAccept. Fördelen med PandaDoc var att de hade en bra offerteditor där jag i mallarna kunde använda variabler i pipedrive som fylldes i då mallen användes i varje affärsmöjlighet. Nackdelen var att det inte skapades några aktiviteter i pipedrive.

Valet föll på GetAccept som har en utmärkt integration med pipedrive och skapar aktiviteter då det genereras sådana.

getaccept.jpg
getaccept 2.jpg

GetAccept erbjuder även att spela in korta videos som inledning till de dokument som skickas. GetAccept har även en utmärkt spårningsfunktion så jag har full kontroll över hur kunden använder (läser eller skickar vidare) min offert. Och självklart sker e-signeringen bara med en knapptryckning. Man kan även skicka andra dokument och välja bort e-signeringen men behålla spårningen, genialt. Finns även ett bra app-stöd i mobilen. Det jag saknar är variabelhanteringen i mallarna men det kommer.

Informationen nedan kommer från GetAccepts hemsida:

Skärmklipp.JPG

GetAccept är ett svenskt bolag vilket förenklar all kommunikation och kan göras på normal arbetstid. PandaDoc är amerikanskt och då har vi tidszonerna att hantera då det gäller support.

Vill du veta mer om hur du kan jobba med e-signering?