Minimera prospekteringstiden – maximera utfallet

Att prospektera nya kundämnen är något som tar mycket tid. Man kan antingen köpa listor eller inloggning till företagstjänster (Bisnode, allabolag.se, Largestcompanies etc) för att sedan samla upp information från dessa och sedan leta mer information på sociala medier, företagens webbplatser och sedan försöka prioritera dessa prospekts utifrån geografi, omsättning, lönsamhet, antal anställda, bransch, relation, privat/offentlig etc. Det tar mycket tid att jobba på detta sätt!

Enligt statistik lägger säljare endast 30% av sin tid på själva försäljningen, om du använder dig av verktyg som bygger på Sales Intelligence, kommer du kunna lägga mer tid på själva försäljningen och låta researchen levereras till dig automatiskt.

Jag själv använder Sales Intelligence verktyget Goava. Precis som pipedrive är verktyget enkelt att använda, de har en bra “onboarding” process samt en bra support på svenska. Här kommer en kort beskrivning om produkten Goava.

Logo_green.png
Goava sök.JPG

Goava samlar in data från hundratusentals källor, sorterar och kategoriserar för att lyfta fram de insikter som är mest relevant för dig och dina kunder. Istället för att behöva söka runt i sociala medier, hemsidor, Google och databaser får du allt levererat på ett och samma ställe.

Goava hjälper dig att upptäcka dina bästa prospekts, se till att du aldrig missar en viktig händelse samt hjälper dig att utforska dina leads – snabbt och smidigt. Spendera mindre tid, gör en bättre research och få fler insikter!

När jag gjort mina sökinställningar får jag all information med en knapptryckning. Jag sparar många timmar per vecka sedan jag börjat använda Goava.

Goava score.JPG

För varje prospekt får du också en Goava “Score”. Det är ett mått på hur mycket företaget påminner om dina befintliga kunder på en skala från 1-100. Så helt enkelt hur väl ditt prospekt matchar din befintliga kundprofil.

Goava kan användas som “stand-alone” version men har också en super integration mot pipedrive.

Vill du minimera prospekteringstiden och maximera resultatet?