Är du med i något affärsnätverk?

Varför ska man vara med i något affärsnätverk? Några av skälen finns publicerad i statistiken nedan: 

Kunderna är 4x mer benägna att köpa när de hänvisas av en vän. [Source: Neilsen]

65% av bolagets nya affärer kommer från referenser. [Source: New York Times]

En refererad kund är 18% mer lojal än en kund som förvärvats via en annan metod. [Source: Journal of Marketing]

Jag funderade själv ett tag innan jag gjorde slag i saken. Jag besökte några möten hos olika team. Jag gillade energin, värdegrunden (dela med dig så kommer du att få tillbaka), affärsfokuset, lärandet och nätverkandet. En drivkraft jag har är att lära mig nya saker varje dag. Som du förstår så föll mitt val på BNI och team E-Street. 

BNI logo.png

BNI vill förbättra sättet världen gör affärer (från BNIs hemsida)

Vi gör det enligt principen Givers Gain - den som ger, får tillbaka. Genom att bygga starka nätverksteam kan de som går med i BNI få affärer, långsiktiga relationer och personlig utveckling. BNI står för ett välbeprövat och strukturerat koncept som skapar goda förutsättningar för kostnadseffektiv säljtid och utveckling för våra affärspartners. Konceptet baseras på referensmarknadsföring. Referensmarknadsföring handlar om att marknadsföra och sälja tjänster och produkter genom personliga rekommendationer - något som är långt ifrån ett nytt fenomen, men en framgångsrik strategi och navet i vår modell. 

 

På måndag kl.11.15 är nästa BNI möte. Du kanske vill följa med som min gäst?