Vad gör du när kunden inte har någon budget?

Vad gör du när kunden inte har någon budget?

Du har genomfört ditt kundmöte och kanske till och med träffat kundämnet ett antal gånger. Personen du träffat har visat ett konkret intresse för dina tjänster/produkter och du har fångat tydliga köpsignaler. Du har byggt upp ett starkt “business case” och kan påvisa en kort återbetalningstid (pay off). Då är det dags att stänga affären, tänkte du! Men plötsligt säger kundämnet: "-Vi har ingen budget för detta i år”.

Har du testat detta produktivitetstrick?

Har du testat detta produktivitetstrick?

Har du någon gång varit i ett dåligt sinnestillstånd och inte har lust med något? Kanske brukar du träna regelbundet men idag har du ingen lust och ställer in träningen? Kanske handlar det om att undvika börja med en tidskrävande uppgift på jobbet? Här ska du få ett tips på hur du kan ändra ditt dåliga sinnestillstånd genom att ändra ditt fysiologiska recept.

Minimera prospekteringstiden – maximera utfallet

Minimera prospekteringstiden – maximera utfallet

Enligt statistik lägger säljare endast 30% av sin tid på själva försäljningen, om du använder dig av verktyg som bygger på Sales Intelligence, kommer du kunna lägga mer tid på själva försäljningen och låta researchen levereras till dig automatiskt. Så här jobbar jag…

Det ska vi fira!

Det ska vi fira!

Jag har skrivit ett blogginlägg per vecka under dryga två år (med uppehåll för jul och sommarsemester) och detta har resulterat i 100 blogginlägg totalt. Jag har fått en hel del positiv feedback men jag vill ha mer. Därför utlyser jag nu en tävling. Priset till vinnaren är ett kostnadsfritt deltagande på mitt säljträningsprogram “7 steg till ökade säljprestationer”. Värde: 9.800 kronor. Så här gör du för att delta…

Zapier - en räddare i nöden!

Zapier - en räddare i nöden!

I veckan ställdes jag inför ett stort problem. Jag behövde till Pipedrive CRM importera information om avslutade affärer tre år tillbaka i tiden. Det var ofantligt många produkter till gigantiskt många affärer. Problemet var att till avslutade affärer läsa in vilka produkter som ingick och där fanns det ingen standardlösning. Så har löste jag problemet…

5 punkter interna säljmöten bör innehålla

5 punkter interna säljmöten bör innehålla

Saknar era interna säljmöten något? Fokuserar era möten på siffror och försäljningsmål, men misslyckas med att inspirera och främja professionell säljutveckling? Hur kan vi då få ut maximalt av vårt interna säljmöte? Låt oss göra det med försäljning eller SALES! Här kommer fem punkter som interna säljmöten bör innehålla:

Kundbemötandet - har det någon betydelse?

Kundbemötandet - har det någon betydelse?

Varför förlorar företag kunder? 68% beror på brist på intresse hos leverantören enligt studien ‘Dialogue Marketing – den ändlösa försäljningen (IBM). Vilka gör man då affärer med? Med dem man GILLAR. Svårare är det inte. Priset kan vara lite högre, produkterna kan vara lite sämre men personalen har förstått hur viktigt KUNDBEMÖTANDET är. Jag ska nu berätta två självupplevda historier om hur olika det kan bli.